Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Det som utesluter att det är World of StarCraft är att Blizzard antagligen inte har någon som helst önskan att konkurrera med sig själva som det ser ut för tillfället. Men direkt WoW börjar tappa stort i popularitet på grund av konkurrensen, så kommer det antagligen ett WoS. Det kan dock ta många, många år innan det händer - så antagligen är det en ny spelserie på gång. Eller så blir det ett spel till Nintendo DS.
Visst skulle en del sluta spela WoW för att fortsätta med WoS om det kom men jag tror inte det innebär någon större dödsstöt för den förra.
Det finns saker som talar för ett WoS faktiskt. Wow täcker upp fantasigenren vilket på så sätt utesluter, rimligtvis, att ett WoD (diablo), kommer se dagens ljus den närmsate tiden.
"oj, jag jag är trött på att spela paladin i WoW, jag tror jag pallar att rolla en pala i Diablo för det är ju ett helt nytt och unikt spel ju. Fast det är lite tråkigt när alla ska spela Assasins som heter saker som LegolaZ och så som smyger omkring och så, men det är ändåskittufft å sen raidar man! aaa"
Nej, så här kan det inte se ut. tror nog snarare att man är sugen på att erövra den del av marknaden som har med sci-fi-genren att göra. Wow har ju ägt fantasy och nu finns det en himla massa halvt misslyckade sci fi/rymdäventyr som folk spelar. tar man även den delen av kakan med sitt etablerade varumärke och känsla för kvalité, ja då mina herrar.. är det kört.
Ett MMO är på gång iaf. jag anar vilket.