Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Även om dom har resurser att kunna skjuta upp det i flera år frammåt. Så tror jag att hadde det varit långt ifrån klart, så hadde dom inte släpt så mycket info på sidan som dom gjort nu.
Sorry off topic. den diskusionen skall väll tas i SC2 delen.
Men man vet ju inte om ghost kommer tillbaka på tavlan. Eftersom på förra blizzcon fick man reda på att 2 spel är underutveckling utöver SC2. (D3 någon?) Så antingen kommer en helt ny spelserie. Eller så tar dom upp Ghost på nytt.
Uhm... Hur kan du vara så säker på den saken? Blizzard gick ut med otroligt mycket information och tjafs om både Diablo II (utannonseringsdatum vet jag inte, men spelet släpptes 29 juni, 2000, men minst ett år innan release) och Warcraft III (utannonserades 7 september, 1999 - släpptes 5:e juli 2002) och det långt innan den slutgiltliga releasen. Oavsett vad så lär det ta ett 8-12 månader av öppet betatestande innan SC2 väl släpps. Sanna mina ord.
Men varför skulle Blizzard välja att ta upp ett spel dom själva sagt att dom aldrig kommer att klara av att göra bra? Vad tror du förseningarna berodde på? Grova problem med att göra ett bra spel - inget annat.
D3 är definitivt under utveckling. Det är ett spel som kommer att sälja som smör, och det även om det hade blivit värdelöst. Det andra spelet är antagligen en helt ny spelserie eller World of StarCraft. Det som utesluter att det är World of StarCraft är att Blizzard antagligen inte har någon som helst önskan att konkurrera med sig själva som det ser ut för tillfället. Men direkt WoW börjar tappa stort i popularitet på grund av konkurrensen, så kommer det antagligen ett WoS. Det kan dock ta många, många år innan det händer - så antagligen är det en ny spelserie på gång. Eller så blir det ett spel till Nintendo DS.