2008-09-09, 22:37
Medlem
nncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nampot
så om det kom någon som störtade maskinen skulle han kunna kallas för den största hjälten i världens historia, människor ska inte leka gudar, det kommer straffa sig hårt
Som taget ur Contact

Så, antar att du är redo att göra som Jake Busey gör i filmen då? Jag menar, du har ju chansen att bli en hjälte, en martyr
Citera
2008-09-09, 22:47
Medlem
Pl0xans avatar
Det låter sjukt ju, Jag mår fan illa av skiten tänk om vi dör imorn alla grejer jag aldrig kommer få göra ?!
Citera
2008-09-09, 22:49
Medlem
Telefonverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pl0xan
Det låter sjukt ju, Jag mår fan illa av skiten tänk om vi dör imorn alla grejer jag aldrig kommer få göra ?!

Läst vad som står i de senaste 15 inläggen? "Dör" gör vi först om en månad...
Citera
2008-09-09, 22:50
Medlem
Hmm

Det värsta är ju att man faktiskt inte riktigt vet vad som kommer hända, det finns ju teorier om hawkings etc, men det är inte ens bevisat, hawkings är bara en teori......
Citera
2008-09-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Jag tvivlar starkt på att det skulla ta endast 50 månder för ett svart hål att feeda upp sig om det nu går riktigt åt helvete. Och det handlar inte om "Total destruction" år 2012 utan mest om något som kommer förändra världen lite, förmodligen ett såkallat polskifte.
Ja det kanske tar mer tid, men jag förstår inte varför dom här forskarna håller på och står och ljuger att dom har BEVIS på att ingenting kan hända, visst dom kan experimentera med sig själva det är deras problem, men när dom ska spela rysk roulet med hela mänskligheten så går dom för långt, det dom försöker göra är att skapa ett nytt universum, att ha chansen att få vara gudar, dom skiter i om hela mänskligheten går under, det enda dom bryr sig om är att hela världen förändras till en helt annan värld, vem vet, det kanske skapas ett nytt universum och en ny tidsera efter det här, vi vet inte ett skit hur det kan gå och borde inte mixtra med det.
Citat:
Ursprungligen postat av nnc
Som taget ur Contact

Så, antar att du är redo att göra som Jake Busey gör i filmen då? Jag menar, du har ju chansen att bli en hjälte, en martyr
om det skulle vara det som krävs för att rädda mänskligheten så skulle jag aldrig tveka på att offra mig för att förstöra maskinen, jag och ALLA andra kommer ju ändå att dö OM maskinen snear, hellre dö med tanken att man gjort något bra än att dö som en i mängden
Citera
2008-09-09, 22:56
Medlem
Hmm

Citat:
Ursprungligen postat av Pendel
Varför lägger vi pengar på krig? Varför lägger du pengar på godis istället för att skicka dem till afrika? Att veta hur universum fungerar är väl ganska viktigt och kan leda till nya teknologiska landvinningar.

Det ha du väldigt rätt i, men jag tycker att dom borde kanske kolla upp det här mer innan dom testar, dom vet ju inte ens om hawkingsteorin stämmer eller inte ?

Tycker det känns lite halvnojigt

http://www.youtube.com/watch?v=EL2ghqv5mCg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=PTTbVmxbqZM&feature=related
Citera
2008-09-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ja det kanske tar mer tid, men jag förstår inte varför dom här forskarna håller på och står och ljuger att dom har BEVIS på att ingenting kan hända, visst dom kan experimentera med sig själva det är deras problem, men när dom ska spela rysk roulet med hela mänskligheten så går dom för långt, det dom försöker göra är att skapa ett nytt universum, att ha chansen att få vara gudar, dom skiter i om hela mänskligheten går under, det enda dom bryr sig om är att hela världen förändras till en helt annan värld, vem vet, det kanske skapas ett nytt universum och en ny tidsera efter det här, vi vet inte ett skit hur det kan gå och borde inte mixtra med det.

Du har ju uppenbarligen inte ens satt dig in i vad det hela handlar om. Nej, man ska inte göra ett nytt universum.
Citera
2008-09-09, 23:01
Medlem
Citat:
Du har ju uppenbarligen inte ens satt dig in i vad det hela handlar om. Nej, man ska inte göra ett nytt universum.
hur fan kan du veta det? jag antar att du är en av dom som blint tror på ALLT som forskarna säger eftersom det är ''vetenskap'', ska vi i vetenskapens namn hugga huvudet av dig för att se hur många liter blod som försvinner? Det är ju trots allt i vetenskapens namn
Citera
2008-09-09, 23:02
Medlem
Citat:
hur fan kan du veta det? jag antar att du är en av dom som blint tror på ALLT som forskarna säger eftersom det är ''vetenskap'', ska vi i vetenskapens namn hugga huvudet av dig för att se hur många liter blod som försvinner? Det är ju trots allt i vetenskapens namn

Men herregud. Hur ska man kunna skapa ett universum genom två protoners kollision? Och ja, jag köper vad nobelpristagare i fysik säger före en förvirrad aftonbladet-läsare utan utbildning inom fysik.
Senast redigerad av Pendel 2008-09-09 kl. 23:04.
Citera
2008-09-09, 23:04
Medlem
Telefonverkets avatar
Undrar om George Bush har fått det här förklarat för sig.. annars kanske han beodrar bombflygen på Ramstein "lock-and-load" och så blir det inget experiment..
Citera
2008-09-09, 23:09
Medlem
Vilka är de praktiska tillämpningarna av detta experiment. Dvs tillämpningar som motiverar investerade belopp som kan generera intäkter som täcker dessa. Såvitt vad jag läst hittils så handlar det mest om att stilla nyfikenhet och vinna nobelpris.
Citera
2008-09-09, 23:09
Medlem
Citat:
Men herregud. Hur ska man kunna skapa ett universum genom två protoners kollision? Och ja, jag köper vad nobelpristagare i fysik säger före en förvirrad aftonbladet-läsare utan utbildning inom fysik.
jag skiter totalt i aftonbladet, läser inte såna soptidningar, jag vet inte det är inte jag som är forskare, men jag kommer skratta högt när alla som förespråkade det här sugs in i sitt eget svarta hål utan återvändo och frågar sig själva varför dom gjorde det, och att det kanske inte var rätt att mixtra med saker man inte kan ändra på, jag är inte rädd för att dö av en undergång, men det betyder inte att andra människors liv ska riskeras för det, världen är ett helvete men samtidigt det bästa som någonsin har funnits, och vi ska ta vara på det utan att försöka förstå saker utan svar, det är det som är så bra med filosofi, att vi inte vet svaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in