Citat:
*Tar upp det i tråden istället för att skicka ett PM iom att jag hoppas att det kan vara intressant för flertalet. Räknar med att en mod slår mig på fingrarna om så inte är fallet.*
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
Jag skulla ALDRIG betala ut ens 400kr till nån som har under 50 positiva "poäng" på tradera.
Något av en spin-off, men i all vänlighet och ffa nyfikenhet...hur tänker du då? Jag säljer periodvis på Tradera (har ffa att göra med förrådsrensning av gamla leksaker som numera visat sig vara samlarobjekt
) och har många återkommande kunder. Således har jag 27 unika omdömen, totalt 45. 100% positivt. Brukar iofs även länka till min feedback på eBay (kanske 70/30 köp/säljratio), 47 unika omdömen, totalt 50. Även där 100% positivt, och det sedan '99 om jag minns rätt. Dyraste objektet jag sålde på eBay gick för ca $1100 (och då hade jag en feedback på kanske 20). De omdömen som getts mig säger konsekvent utmärkt kommunikation, snabb betalning/försändelse samt utmärkt förpackning. Jag är oerhört noga med objektsbeskrivningar samt detaljer vad såväl jag som kunden kan förvänta sig/kräva.Jag är verkligen genuint intresserad av att få veta varför du (förmodligen) skulle se mig som smått opålitlig? Är antalet omdömen allena rådande eller tar du andra saker i beaktande? Borde jag sätta mig och köpa en bunt med billiga, meningslösa objekt på Tradera bara för att få upp min feedback? Personligen blir jag nämligen misstänksam om någon köpt/sålt en otrolig mängd billiga objekt under en kort tidsperiod, speciellt om det är en nyregistrerad användare.
Utveckla gärna. Jag är mån om att vara en utmärkt köpare/säljare, så det är intressant att höra andras resonemang.