• 1
  • 2
2008-02-24, 19:51
Medlem
Wojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kos
Okej hur välvårdar och välfriserar jag mitt skägg då? Klipper man det på frihand med en sax så det är ungefär lika långt överallt eller klipper man bara bort de längsta stråna? Man kan iofs raka lite på sidorna så det blir rena linjer också.
Du kan skaffa en fin liten trimmer där du kan ställa in centimetervis. Även en liten sax kan vara bra för lite långa strån. Var noga så att du inte sabbar allt.
Citera
2008-02-24, 23:05
Medlem
Blixis avatar
Skägg kan verkligen vara hur ballt som helst och hur mycket lodis som helst. En schysst skäggväxt med matta över hela ansiktet är helt klart drömmen, synd att ens gener ska sätta stopp för det projektet. Folk med ovårdat skägg eller dålig skäggväxt ser verkligen bara löjligt ut då det verkligen skiner igenom att dom inte bryr sig om det och det är oftast inte det minsta scharmigt.

Har lite problem själv hur jag ska använda min skäggväxt. Har knappt någon ordentlig skäggväxt på sidorna men redig på nedre delen av hakan. Lånar tråden lite och undrar om någon kanske har några bra tips eller bilder på hur man skulle kunna styra upp det här? Som sagt mycket på hakan och underdelen av ansiktet. Kreativa tips är varmt välkommna!
Citera
2008-02-26, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kos
(O)vårdade skägg?
http://www3.utsidan.se/corax/images/bearded.JPG
http://lh3.google.com/_cftzh1b16vs/R...0/P1020548.JPG
http://farbroratlas.files.wordpress..../hemma-004.jpg
Jag liknar mest tredje bilden men har mer skägg nere på halsen och dessutom något kortare i överlag.

Haha det där var väl inga helskägg. Det var ju bara lite orakade män. Själv har jag ett skägg på ca 15 cm som jag inte rört på ca 9 månader.
Anledningen är väl mest att det är kallt om vintern.

Funderar dock att raka bort det för allt folk pratar om är hur det känns och så vill de taffsa på det. Jag som person blir helt bortglömd bakom mitt skägg, detta händer givetvis mest i möten med personer på krogen och dylikt. Folk som jag inte känner så bra.
Citera
2008-02-26, 09:04
Medlem
Ja kanske har jag på gränsen till för klen skäggväxt just nu. Jag har märkt att den blir bättre och bättre för varje år så snart kanske jag kan ha helskägg med gott samvete.
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Haha det där var väl inga helskägg. Det var ju bara lite orakade män. Själv har jag ett skägg på ca 15 cm som jag inte rört på ca 9 månader.
Anledningen är väl mest att det är kallt om vintern.

Funderar dock att raka bort det för allt folk pratar om är hur det känns och så vill de taffsa på det. Jag som person blir helt bortglömd bakom mitt skägg, detta händer givetvis mest i möten med personer på krogen och dylikt. Folk som jag inte känner så bra.
Jobbigt. Du får säga hallåå mina ögon är faktiskt här uppe .
Citera
2008-02-26, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Bara så du vet är alla osm rakar sig bögar, efter 10cm har man kommit ifrån bögstadiet om man har tjockt och manligt skägg, så ditt resonemang är fel när det är tvärtom. Själv har jag en halv centimeter och det är fan jävligt gay men har haft betydligt mer, då är man ingen jävla barnrumpa.
Se på "en liten film om manlig vänskap" så fattar du
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in