2008-02-23, 15:48
Medlem
xavi8222s avatar
Varför är Fairy/Yes så otroligt mycket bättre än vanliga diskmedel? Man tycker att de andra tillverkarna borde kunna lista ut hur Fairy har tillverkat sitt diskmedel och göra likadant. Så är dock inte fallet, utan Fairy/Yes är så otroligt mycket bättre.

Notera att jag har testat att använda stora mängder annat diskmedel när jag diskat, men jag får trots det inte samma effekt som när jag använder Fairy.

Anledningen till att jag vill ha fler bra diskmedel, är givetvis för att få till en bra konkurrens, som sänker priserna för konsumenterna.

Har ni några teorier på hur det ligger till?

Som ni förstår är det handdiskmedel som jag avser.
Citera
2008-02-23, 18:43
Medlem
JustMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Varför är Fairy/Yes så otroligt mycket bättre än vanliga diskmedel? Man tycker att de andra tillverkarna borde kunna lista ut hur Fairy har tillverkat sitt diskmedel och göra likadant. Så är dock inte fallet, utan Fairy/Yes är så otroligt mycket bättre.

Notera att jag har testat att använda stora mängder annat diskmedel när jag diskat, men jag får trots det inte samma effekt som när jag använder Fairy.

Anledningen till att jag vill ha fler bra diskmedel, är givetvis för att få till en bra konkurrens, som sänker priserna för konsumenterna.

Har ni några teorier på hur det ligger till?

Som ni förstår är det handdiskmedel som jag avser.

Det kallas enkelt "varumärkesbyggande". Om du vill ha exempel på hur detta fungerar så se till dig själv, uppenbarligen lyckades de lura dig. Har du förresten prövat guldpläterade optiska kablar? Jättebra produkt...
Citera
2008-02-23, 18:59
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustMe
Det kallas enkelt "varumärkesbyggande".

Man skulle givetvis kunna tro att så är fallet. Dock är det en stor skillnad mellan Fairy/Yes och andra diskmedel. Och tro mig, jag köper i de allra flesta fall lågprismärken, just av anledningen att jag inte ser någon skillnad i kvalitet.
Citera
2008-02-24, 00:06
Medlem
m0gs avatar
Citat:
Dock är det en stor skillnad mellan Fairy/Yes och andra diskmedel. Och tro mig, jag köper i de allra flesta fall lågprismärken, just av anledningen att jag inte ser någon skillnad i kvalitet.

Det är stor skillnad, men du märker ingen skillnad?
Citera
2008-02-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0g
Det är stor skillnad, men du märker ingen skillnad?

Läs om läs rätt?
Citera
2008-02-24, 12:48
Medlem
Har du testat Eldorados diskmedel? Jag var skeptisk till en början men blev positivs överraskad.

http://www.gp.se/content/1/c6/19/84/46/diskmedel.gif

Annars är just Yes/Fairy ett kanonval, som du redan har upptäckt.
Citera
2008-02-24, 20:20
Medlem
P102s avatar
Yes är diskmedelskungen! Använder det till att tvätta bort teatersmink (=fett+pigment) från penslar och skjortkragar. Inget annat diskmedel kommer ens i närheten. Fast Grummes Sommaräng eller vad den nu heter, den där röda, luktar supermumsigt.
Citera
2008-02-24, 20:32
Medlem
wembis avatar
Citat:
Man tycker att de andra tillverkarna borde kunna lista ut hur Fairy har tillverkat sitt diskmedel och göra likadant. Så är dock inte fallet, utan Fairy/Yes är så otroligt mycket bättre.

De vet naturligtvis redan allt om det där. Anledningen till att de spär ut sitt skit med vatten är att de då kan sälja en massa vatten till dig för mycket pengar.
Inte ens YES är på långa vägar så koncentrerat som det skulle kunna vara utan består till största del av annat än just det som gör disken skinande rent.
Citera
2008-02-24, 22:08
Medlem
grens avatar
Jag har för mig att även Råd & Rön kom fram till att Eldorados var bäst och drygast.

Jag använder Yes, men det har blivit sämre den senaste tiden. Vill minnas att det finns en tråd som behandlar att Yes har blivit sämre.
Citera
2008-02-24, 22:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Håller med ts. Och när det kommer till rengöringsmedel för ytor står Jif i en klass för sig.

Nämnda Eldorado är faktiskt rätt bra i den klassen med, fast löddrar alldeles för mycket.
Citera
2008-02-26, 13:19
Medlem
KjellBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Håller med ts. Och när det kommer till rengöringsmedel för ytor står Jif i en klass för sig..

Intressant, så Jif är det bästa rengöringsmedlet mot all typ av smuts
Citera
2008-02-26, 16:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellB
Intressant, så Jif är det bästa rengöringsmedlet mot all typ av smuts

Är det min användning av ordet 'ytor' du hänger upp dig på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in