2008-02-23, 11:50
Medlem
kornfields avatar
Jag har inte gjort något annorlunda eller speciellt dom senaste dagarna, inte heller slagit mig - men jag har idag en helt otroligt smärta i vänster del av käken (från hakan ända upp till örat) när jag "sätter ihop" tänderna eller ens bara ska försöka äta...

däremot skiftar jag till att vara ett psykologiskt vrak till normal just nu, anledning till detta går att finna i tråden http://www.flashback.org/showthread.php?t=626697

kan det vara så att det är detta (psykologiska) som händer just nu drabbar mina tänder och (framförallt käke?

några tips till hur jag kan lösa det!? riktigt plågsamt att få i mig maten
(t.o.m. en banan gör ont att försöka äta)
Citera
2008-02-23, 13:23
Bannlyst
Du har inte någon inflammation i tandköttet t ex? Kolla upp det.
Citera
2008-02-23, 13:33
Medlem
CashBlows avatar
Om man lever under press och stress spänner man sig, ofta omedvetet.

Ömmande käkar beror antagligen på att du bitit ihop dessa kraftigt under natten, om du varit stressad.
Citera
2008-02-23, 14:45
Medlem
2MissMes avatar
Precis som föregående har skrivit kan det bero på att du spänt dig eller en inflammation i tandköttet. Är du svullen runt nån tand? I så fall kan det absolut vara en inflammation, och det kan göra precis så ont som du beskriver. Rengör så gott det går och prova behandla med Corsodyl från apoteket, det brukar hjälpa, i värre fall kanske du måste till en tandhygenist. Har du spänt dig på grund av pressen borde du nog känna av smärta från båda sidorna, men det kan ju bero på det ändå. Absolut förståeligt med tanke på hur din vecka varit.
Citera
2008-02-23, 16:52
Medlem
StarOfLifes avatar
Kontakta tandläkare/läkare om det inte gått över inom några dagar, som tidigare talare sagt så kan det vara ett tecken på en inflamation, det som talar för det är att du har både smärta i tänder och käke, denna typ av reaktion sprider sig ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in