2008-02-22, 22:17
Medlem
Tweeneers avatar
Tjena, lste ngonstans om olika betalprogram som installeras vid besk p oplitliga sidor. Tnkte bara frga hur man skall ta reda p om man ftt ett betalprogram installerat p sin dator. Och nej, jag ska inte porrsurfa p en massa sidor eller liknande.
Vad jag menar med betalprogram r ett program som installeras p en dator och som sedan drar pengar nr man surfar. Sedan kommer det en rkning med telefonrkningen.
Tnkte bara att det kunde vara bra att veta s att man aldrig rkar ut fr det. Verkar ju helt klart inte s jkla roligt.
S, ngon som vet mycket om det hr?

/T
Citera
2008-02-23, 00:16
Medlem
sp00ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeneer
Tjena, lste ngonstans om olika betalprogram som installeras vid besk p oplitliga sidor. Tnkte bara frga hur man skall ta reda p om man ftt ett betalprogram installerat p sin dator. Och nej, jag ska inte porrsurfa p en massa sidor eller liknande.
Vad jag menar med betalprogram r ett program som installeras p en dator och som sedan drar pengar nr man surfar. Sedan kommer det en rkning med telefonrkningen.
Tnkte bara att det kunde vara bra att veta s att man aldrig rkar ut fr det. Verkar ju helt klart inte s jkla roligt.
S, ngon som vet mycket om det hr?

/T

Det lter som om du tnker p en dialer. Det r ett litet program som ndrar i dina uppringningsinstllningar fr modemet. S nr du ska surfa, ringer datorn inte upp din internetleverantrs modempool utan en annan som r mycket dyrare.
Om du inte surfar med ett gammalt 56,6k modem s behver du inte oroa dig.
Citera
2008-02-23, 09:28
Medlem
d00rkeys avatar
Och om du nu anvnder ett gammalt telemodem (ADSL och liknande bredbandslsningar drabbas inte) s fr du antingen kontakta din teleoperatr och hra om de kan sprra p ngot vis, vilket de brukar kunna.. Eller s gr det ocks bra att du efter att du drabbats lmnar in rkningen p nrmaste polisstation tillsammans med en liten anmlan om bedrgeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in