• 2
  • 3
2008-02-26, 00:40
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Vad beror återfallsfrekvensen på?

Positiv betingning.

Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Har inte det med positiv betingning att göra?

Apan fick ju välja mellan [favoritleksak nr. 1], [schimpansmultiverktyg] och [för tillfället värdelöst föremål med framtida potential]; hon valde det sistnämnda.
Citera
2008-02-26, 02:24
Medlem
Macgarvers avatar
Nemesis1"Alla som sysslar med RC's borde göra det iaf... Inom datorvärlden finns uttrycket "RTFM" - "Read The Fucking Manual", det borde finnas inom drogvärlden också..."

Det där är viktigt, och det gäller alla droger. Du citerade ju inte mig i dina svar på mina frågor Så kan det bli.

Jag hade skrivit ihop lite svar men allt försvann åt helvetet.
Citera
2008-02-26, 18:46
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Positiv betingning.

OK, om positiv betingnig inte kan jämföras med beroende på någon grad så kan jag hålla med om att dessa termer om avhängighet överanvänds.

Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Apan fick ju välja mellan [favoritleksak nr. 1], [schimpansmultiverktyg] och [för tillfället värdelöst föremål med framtida potential]; hon valde det sistnämnda.

Låg inte just betingningen i att denna slang var, positivt betingat, lika med mat?

Finns det fler exempel i djurlivet?
Jag tänkte dyngbaggens förmåga att rulla en klump med avkomman i i flera timmar som en grad av planering. Den skall ju sedan öppnas när säker plats är hittad, men är det mer primitivt än så?
Hamstring? Gnagare som sparar mat för perioder framåt? Nja...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in