Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-31, 16:00
  #841
Medlem
Jag ska ner två veckor för att se på fotboll så tänkte att jag tar en cirka tio dagar extra för att utforska. Jag kommer vara cirka en vecka i Bukarest, Brasov, Sfantu Gheorghe och en vecka i Bulgarien mot Svarta havet-kusten.

Vad göra och inte göra? Kan man besöka lite förorter i Bukarest som turist? Har en dragning till ghetton och favelor.

Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
att få en tjej på balkan som turist är som att vinna på lotto. Good luck m8

Mvh
Lasse

På riktigt? Haha, aldrig vart i något Balkanland innan men umgåtts en del med balkanfolk här i Sverige.

Knullat en polack i Mexiko och det var ezypeasy.
Citera
2022-07-31, 16:09
  #842
Medlem
Edit: Fel tråd.
Citera
2022-07-31, 22:07
  #843
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Jag ska ner två veckor för att se på fotboll så tänkte att jag tar en cirka tio dagar extra för att utforska. Jag kommer vara cirka en vecka i Bukarest, Brasov, Sfantu Gheorghe och en vecka i Bulgarien mot Svarta havet-kusten.

Vad göra och inte göra? Kan man besöka lite förorter i Bukarest som turist? Har en dragning till ghetton och favelor.



På riktigt? Haha, aldrig vart i något Balkanland innan men umgåtts en del med balkanfolk här i Sverige.

Knullat en polack i Mexiko och det var ezypeasy.

Polacker är inte Balkan men dom är slaver. Balkan då menar jag främst Ex Yugo (dvs, serbien, bosnien, slovenien, kroatien, makedonien och montenegro) vet ej hur det är i bulgarien eller runänien, grekland osv men i Ex Yugo är det typ kört om du inte är inhemsk eller ser ut som en gud eller är nån miljadär med lambos å skit.

Det tar tid one night stands finns typ inte. Folk tror att bara för folk på balkan e fattiga att dom e efterblivna eller liknande, dom har i kulturen stor självrespekt och säljer sig inte för vad som. Därför du aldrig kommer bli rånad på balkan för att kulturen är emot sånt beteende.

Klart att undantag finns men detta är typ regel.

Ska du se fotboll skall du garanterat försöka se någon stor match i Belgrad mellan röda stjärnan och Partizan eller kroatien Dinamo Zagreb vs Hajduk Split (hajduk splits ultras grupp är den äldsta i europa est 1950). Fotbollen är skit men atmosfären är eld

Mvh
Lasse
__________________
Senast redigerad av LasseFranGnesta 2022-07-31 kl. 22:21.
Citera
2022-08-06, 19:32
  #844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
Polacker är inte Balkan men dom är slaver. Balkan då menar jag främst Ex Yugo (dvs, serbien, bosnien, slovenien, kroatien, makedonien och montenegro) vet ej hur det är i bulgarien eller runänien, grekland osv men i Ex Yugo är det typ kört om du inte är inhemsk eller ser ut som en gud eller är nån miljadär med lambos å skit.

Det tar tid one night stands finns typ inte. Folk tror att bara för folk på balkan e fattiga att dom e efterblivna eller liknande, dom har i kulturen stor självrespekt och säljer sig inte för vad som. Därför du aldrig kommer bli rånad på balkan för att kulturen är emot sånt beteende.

Klart att undantag finns men detta är typ regel.

Ska du se fotboll skall du garanterat försöka se någon stor match i Belgrad mellan röda stjärnan och Partizan eller kroatien Dinamo Zagreb vs Hajduk Split (hajduk splits ultras grupp är den äldsta i europa est 1950). Fotbollen är skit men atmosfären är eld

Mvh
Lasse

Såg DIF möta Sepsi, var ett jävla drag på vår läktare ifall... Blev cell för min del haha... Jag trodde inte snuten var så hård här.

Imorrn blir det Bulgarien och svarta havet!
Citera
2022-08-06, 23:04
  #845
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Såg DIF möta Sepsi, var ett jävla drag på vår läktare ifall... Blev cell för min del haha... Jag trodde inte snuten var så hård här.

Imorrn blir det Bulgarien och svarta havet!

Hahah sa ju de, åk vidare på balkan ska du se. Slog polisen dig? Hur var det annars?
Citera
2022-08-06, 23:57
  #846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
Hahah sa ju de, åk vidare på balkan ska du se. Slog polisen dig? Hur var det annars?

Supertrevliga faktiskt, de trodde jag hade tagit droger men blev släppt efter blodprov...

Dock så blev jag stucken lite fler gånger än vad som var nödvändigt haha... kanske var lite för stor i käften.::
Citera
2022-08-07, 20:59
  #847
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Supertrevliga faktiskt, de trodde jag hade tagit droger men blev släppt efter blodprov...

Dock så blev jag stucken lite fler gånger än vad som var nödvändigt haha... kanske var lite för stor i käften.::


haha sjukt, blev ni jagade av lokalbefolkningen?
Citera
2023-10-05, 17:14
  #848
Medlem
zlizzards avatar
Vad kan man handla billigt i Bukarest? Vore kul med nån klocka och kostym
Citera
2024-01-13, 15:31
  #849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlizzard
Vad kan man handla billigt i Bukarest? Vore kul med nån klocka och kostym
Dem har billiga fiskbullar där, jag köpte en billig dammsugare där med gjutenefekt
Citera
2024-01-28, 23:25
  #850
Medlem
DraconianTimess avatar
Apropå Rumänien så känner jag att jag borde trycka in det på min bucketlist. Lite pinsamt att jag inte varit där ännu.
Vill för en gångs skull undvika huvudstaden i ett land och istället ta till Cluj-Napoca. Har kollat på lite bilder och även Google Steet View. Det verkar vara en riktigt fin stad.
Kommer att resa ensam och jag tittar gärna på lite utkiksplatser, slott och tekniska muséum. Annars tänker jag chilla, dricka öl och röka cigarr.
Vad får jag inte missa i Cluj-Napoca? Vad skall man undvika?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f628144

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback