Som rubriken lyder är de date ikväll som gäller och jag står som värd för hela kalaset och allt vad det innebär. Nu behöver jag tips på rätt lättlagad mat men ändå något finare än snabbmakaroner och kötbullar.
Jag är helt okej på att laga mat men har idebrist.
Jag skulle nog valja latt mat. Sma goda ratter som inte lagger sig i magen. Inte bra om ni blir trotta for tidigt pa kvallen
Gnocchi med pesto som forratt? Lite grovriven parmesan till.
Äter dejten kött/fisk? Jag skulle gå på en klassisk löjromstoast till förrätt, oxfile med ugnsrostade rotsaker/potatis samt rödvinssås och en efterrätt med vaniljglass och varma hjortron!
Det beror på hur gammal du är och vad för person du är. Är du runt 20 i egen lägenhet och ska träffa en tjej du inte känner så bra så fungerar det fint med typ tacos med massa av olika tillbehör. Det är enkelt att fixa och ofta blir det roligare och mer avslappnat när man plockar saker fram å tillbaka över bordet istället för att bara sitta å peta på sin tallrik.
Äter dejten kött/fisk? Jag skulle gå på en klassisk löjromstoast till förrätt, oxfile med ugnsrostade rotsaker/potatis samt rödvinssås och en efterrätt med vaniljglass och varma hjortron!
Byt ut hjortronen mot hallon, eller vad som helst, så är jag helt inne på din linje.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!