2008-02-22, 04:27
Medlem
Jag har sökt och kollat i forumet, men hittar inget svar på min fråga.

Hur länge klarar man/kroppen av att vara vaken utan sömn utan att kollapsa?

Då tänker jag om man under tjackracet tvingar i sig mat och sånt.

Jag vet själv att efter 2,3 dagars vakenhet utan sömn börjar trötta ut ögonen enormt. Men om man fortsätter några dagar till? Vad händer då?
Hur länge klarar man att vara vaken innan man svimmar, (dör)?
Är det farligt, så det blir stora fysiska/psykiska skador?
Citera
2008-02-22, 04:33
Medlem
Kör på i typ 6-10 dagar sen vill du nog inte köra tjack igen....
Citera
2008-02-22, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokkuli
Kör på i typ 6-10 dagar sen vill du nog inte köra tjack igen....

Vadå, vad är det som händer med kroppen? Kan tänka mig att man börjar skaka, få hallucinationer å är sågott som medvetslös?

Hur länge klarar kroppen innan den dör? Den gör väll det efter för lång tids vakenhet...?
Citera
2008-02-22, 04:37
Medlem
Neffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalunUE
Vadå, vad är det som händer med kroppen? Kan tänka mig att man börjar skaka, få hallucinationer å är sågott som medvetslös?

Hur länge klarar kroppen innan den dör? Den gör väll det efter för lång tids vakenhet...?

Ja kroppen lär väl dö av sömnbrist eller utmattning någon gång? Om man får i sig tillräckligt med näring och vätska, Hur länge kan kroppen klara sig?
Citera
2008-02-22, 04:43
Medlem
jadu, efter 10-14 dagar e du nog så jävla cp-skadad att du inte ens vet hur du äter, efter så lång tid har du groova hallisar, extrem huvudvärk och massor av olika sympton, men om du klarar att äta och så klarar du kanske några veckor (inte för jag tror nån skulle klara av att äta och dricka så länge) dock tror jag blodkärl i hjärnan spricker efter ett tag.. testa?
Citera
2008-02-22, 04:54
Medlem
Citat:
jadu, efter 10-14 dagar e du nog så jävla cp-skadad att du inte ens vet hur du äter, efter så lång tid har du groova hallisar, extrem huvudvärk och massor av olika sympton, men om du klarar att äta och så klarar du kanske några veckor (inte för jag tror nån skulle klara av att äta och dricka så länge) dock tror jag blodkärl i hjärnan spricker efter ett tag.. testa?

Njaee, testa är väll inte direkt nummer ett. Tänkte försöka ta reda på lite fakta, bra att veta typ hur länge kroppen pallar.
Sist jag körde så körde jag nästan 4 dagar... Ögonen var riktigt slitna då iaf. Och jag började se typ en svans efter att som rörde sig. Typ som om man har pekarspår eller va de heter, skugga efter muspekaren i windows. Då kände jag att det var dags att lägga sig och blunda. Men jag tror att kroppen blir typ "invalid" av utmattning så du inte kan röra dig eller tänka nått alls som ett starkt tecken på typ "SOOOOVAAA". Om man inte lägger av då så finns de nog ganska stora konsekvenser TROR jag.
Citera
2008-02-22, 04:59
Bannlyst
Typ 10 Dagar
Citera
2008-02-22, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FalunUE
Njaee, testa är väll inte direkt nummer ett. Tänkte försöka ta reda på lite fakta, bra att veta typ hur länge kroppen pallar.
Sist jag körde så körde jag nästan 4 dagar... Ögonen var riktigt slitna då iaf. Och jag började se typ en svans efter att som rörde sig. Typ som om man har pekarspår eller va de heter, skugga efter muspekaren i windows. Då kände jag att det var dags att lägga sig och blunda. Men jag tror att kroppen blir typ "invalid" av utmattning så du inte kan röra dig eller tänka nått alls som ett starkt tecken på typ "SOOOOVAAA". Om man inte lägger av då så finns de nog ganska stora konsekvenser TROR jag.
Det finns en tripprapport här på flashback, en snubbe som körde på tjack i 10 dagar, där kan du läsa hur han blev, sök på "10 dagars trippen".

Ne kroppen blir nog inte invalid, det e nog bara hjärnan som busar, och när hjärnan inte pallar mer spricker blodkärl.
Citera
2008-02-22, 05:20
Medlem
Citat:
Det finns en tripprapport här på flashback, en snubbe som körde på tjack i 10 dagar, där kan du läsa hur han blev, sök på "10 dagars trippen".

Ne kroppen blir nog inte invalid, det e nog bara hjärnan som busar, och när hjärnan inte pallar mer spricker blodkärl.

Man får svårt att säga till kroppen vad den ska göra då? Mjoo, blodkärl som spricker tror jag också på!

Okej, ska läsa tripp rapporten.

Thanx
Citera
2008-02-22, 05:41
Medlem
Theberzerkers avatar
Är inne på 5te arbetande dagen just nu, känner mig lite sliten bara men inte ens i närheten av http://pown.alluc.org/?uid=1245
Citera
2008-02-22, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
Är inne på 5te arbetande dagen just nu, känner mig lite sliten bara men inte ens i närheten av http://pown.alluc.org/?uid=1245

5:e arbetsdagen utan sömn? :P
Citera
2008-02-22, 05:52
Medlem
Theberzerkers avatar
Ja det jag menade De mest påtagliga känslorna efter denna tid vaken är väl att huvudet "ilar" lite...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in