2015-02-05, 21:12
Medlem
jazznegers avatar
Någon som vet hur bra Birros böcker säljer? Han ska ju vara författare men är det någon som läser honom?

Björn Ranelid verkar ju ha en stadig kundkrets bestående av 55+ tanter från landsbygden, men vilka köper Birros verk? Jag är nyfiken.
Citera
2015-02-05, 21:42
Bannlyst
Jag skall förbi Langholmen inatt och jag tänkte fota hans lya, vet ngn vilken vaning??
Citera
2015-02-05, 21:43
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzneger
Någon som vet hur bra Birros böcker säljer? Han ska ju vara författare men är det någon som läser honom?

Björn Ranelid verkar ju ha en stadig kundkrets bestående av 55+ tanter från landsbygden, men vilka köper Birros verk? Jag är nyfiken.

Förmodligen fler än du tror!

http://www.allabolag.se/5567915235/Marcus_Birro_AB

Citera
2015-02-05, 22:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamemeritus
Solo Calcio drivs av Thomas W som är/var Marcus kompis. Dom har bl.a. medverkat i Euro Talk på FanTV tillsammans. TW, som verkar reko och påläst, hade självfallet bra koll på Birro innan han anlitades (i nån slags vänskaplig gest, skulle jag gissa. Vilket jag under omständigheterna isåfall kan sympatisera med). Det avbrutna samarbetet tror jag mest hade att göra med att TW inte ville associeras med nån som är så oförblommerat främlingsfientlig. Sen kan ju Birros personliga problem vara en bidragande faktor också, men det känns inte riktigt värdigt att diskutera här.

Wilbacher har ju konto här på fb, han kanske kan kommentera hur Solo Calcio tänkte, även om det troligaste är att man nog vill ha locket på så gott det går.
Citera
2015-02-05, 22:51
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Förmodligen fler än du tror!

http://www.allabolag.se/5567915235/Marcus_Birro_AB

He he, inte lite korkad du är, eller skämtar du? Imbecillen har ju varit rena linslusen i diverse skitprogram och skittidningar och så vitt jag vet fakturerar han. Birroböcker säljer inte ett smack, det är skitböcker till skillnad från vissa andra som inte säljer men producerar kvalite´.
Citera
2015-02-05, 22:54
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
He he, inte lite korkad du är, eller skämtar du? Imbecillen har ju varit rena linslusen i diverse skitprogram och skittidningar och så vitt jag vet fakturerar han. Birroböcker säljer inte ett smack, det är skitböcker till skillnad från vissa andra som inte säljer men producerar kvalite´.

Så du vet hur omsättningen är sammansatt?

Så jävla ofta är han inte med i diverse skitprogram och skittidningar att de omsätter 2 miljoner....
Citera
2015-02-06, 00:01
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Så du vet hur omsättningen är sammansatt?

Så jävla ofta är han inte med i diverse skitprogram och skittidningar att de omsätter 2 miljoner....
Vet du vad en krönikör på en kvällstidning debiterar? Blev själv förvånad när jag hörde beloppet, men de får nära en normal månadslön tydligen? Som grädde på moset lite tv då och då så inte fan blir det många korvören kvar till de sk böckerna. Kom igen för fan, hur kan du tro att Birros kvasiintellektuella smörja skulle generera en miljonlön? Han har ju varit bitter sen dackefejden över att ingen köper hans mästerverk.
Citera
2015-02-06, 14:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Vet du vad en krönikör på en kvällstidning debiterar? Blev själv förvånad när jag hörde beloppet, men de får nära en normal månadslön tydligen? Som grädde på moset lite tv då och då så inte fan blir det många korvören kvar till de sk böckerna. Kom igen för fan, hur kan du tro att Birros kvasiintellektuella smörja skulle generera en miljonlön? Han har ju varit bitter sen dackefejden över att ingen köper hans mästerverk.

Skulle gissa att en krönikör debiterar mellan 5 000 och 10 000 per krönika. Antagligen närmare 5 000. Tror inte att hans intäkter från böcker helt bör bortses från, säg att han sålt 15 000 böcker, och han får 20 kronor per bok – är det en orimlig kalkyl? I så fall blir det 300 000.
Citera
2015-02-08, 20:53
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamemeritus
Solo Calcio drivs av Thomas W som är/var Marcus kompis. Dom har bl.a. medverkat i Euro Talk på FanTV tillsammans. TW, som verkar reko och påläst, hade självfallet bra koll på Birro innan han anlitades (i nån slags vänskaplig gest, skulle jag gissa. Vilket jag under omständigheterna isåfall kan sympatisera med). Det avbrutna samarbetet tror jag mest hade att göra med att TW inte ville associeras med nån som är så oförblommerat främlingsfientlig. Sen kan ju Birros personliga problem vara en bidragande faktor också, men det känns inte riktigt värdigt att diskutera här.

Är du verkligen säker på att Solo Calcio drivs av Wilbacher? Har för mig att han endast hjälpte till att starta sidan?
Citera
2015-02-08, 22:53
Medlem
patajavels avatar
Mongot som påstår sig spana på Birro är liksom en idiot som tycker han är lustig. Det kommer aldrig komma några bilder, eftersom han sitter i norrland och hans enda vän är datorn.

Vad man än tycker om Marcus så kan jag väl tycka att det inte finns någon anledning att gå så hårt åt honom. Han är en skön å snäll kille, sen har vi alla dåliga perioder i livet. men även om man tycker olika som i mitt fall så kan man väl vara snäll liksom. (även att det är precis emot vad Kd och Sd tycker)
Citera
2015-02-09, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Är du verkligen säker på att Solo Calcio drivs av Wilbacher? Har för mig att han endast hjälpte till att starta sidan?

Nej, jag är inte säker. Du kan ha rätt.
Citera
2015-02-09, 12:53
Medlem
Den där hycklaren Birro borde få en spark i röven. Han skriver artiklar om hur han blivit nykter och genomlidit behandlingshem. Nu gråter han ut på allehanda sociala medier hur allt är så orättvist.
Han återanvänder gammalt material och fakturerar fullt ut för det, han ljuger i sociala medier och han är fan inte nykter. Tycker det är rent ut sagt svinigt av honom att försöka måla upp en bild där han är en missförstådd nykterist som alla sparkar på när det är han själv som fortsätter att supa och sedan beter sej som en infantil idiot. Om han bara höll sej till sin kära fotboll och erkände öppet att han fortfarande super så hade jag inte sagt något, det finns så otroligt många nyktra alkisar och knarkare som han spottar i ansiktet med sitt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in