Resultat: Vad smäller høgst?
OS-guld
32,98%
62 röster
Världsrekord
67,02%
126 röster
2008-02-22, 12:53
Medlem
Månsans avatar
Vem springer bäst, Sanna Kallur eller Anna Book?
Lika lätt fråga:
Vilket är högst 242 eller 236?

Sjöberg därmed bättre höjdhoppare än Holm.
Citera
2008-02-22, 13:20
Medlem
909bds avatar
klart det ar sjoberg som ar bast, holm far vara nojd med dit han kommit och sluta med att vara patetisk och jamfora sig med patrik.
Citera
2008-02-22, 13:47
Medlem
Gladiators avatar
Ur Aftonbladet idag:

Vem är störst då, du eller Sjöberg?

– Ha, ha...ja, jag har ju alltid sagt att det är Sjöberg, jag tycker att han är störst. Men det är fantastiskt att han blir så provocerad av det här.
Citera
2008-02-22, 13:55
Medlem
Jointss avatar
Holm är en larvig, töntig viktigpetter som är jävligt duktig på att hoppa högt. Jag tror att Holm spöar Sjöberg när det gäller på spåret eller annan frågesport. När det gäller höjdhopp så svarar ju resultaten för sig själv. Varför ens diskutera?
Citera
2008-02-22, 14:24
Medlem
meons avatar
Citius, altius, fortius

Patrik Sjöberg är den främste höjdhopparen i Sverige.
För Stefan Holm (eller någon annan) så gäller det att hoppa högre än 2.42 utomhus för att bli bäst i Sverige.
Citera
2008-02-22, 14:50
Medlem
Amors avatar
Holm har varit igång längre och har ett OS-guld. Ändå vill jag säga att Sjöberg är större då hans maxkapacitet är långt över Holms.

Holm har ett väldigt beskedligt personligt rekord utomhus.
Citera
2008-02-22, 15:06
Medlem
I förhållande till sina förrutsättningar säger jag Holm, han har maximerat sin potensial och hoppar nästa konstant på gränsen till vad han klarar av, Sjöberg var i det avseendet betydligt sämre med massor av urkassa insattser där han rev ut sig på 2.24-2.27 även under hans glansår (1985-1989). Han hade dock betydligt större potensial än Holm och jag är övertygad om att ifall han varit lika serös med träning, kost och livsstil så hade Sjöberg piskat Sotomayor 7 dar av 7.

Nu var han dock inte en särskillt seriös idrottsman, söp, knarkade och hade en allmänt kass inställning till träning. I rena tal vinner Sjöberg tveklöst över Holm men han skabblade bort sig när det gällde som mest, kommer aldrig glömma OS finalen 1992 där han sumpade ett givet OS guld.

Det som gjorde mig mest besviken på Sjöberg var att han bortsett från VM 87 inte gjorde ens en godkänd insatts i övriga VM starter, femma i VM 91 på 2.31 var hans bästa insatts i övrigt. Inte ens en medalj i EM utomhus trots att det som mest krävdes 2.34 för ett brons och bara 2.31 i EM 1986. I OS var han bara bra i Seoul där han lyckades hoppa 2.36 för ett brons, 1984 saknades flera av de bästa pga bojkott och 1992 hoppade han skitdåligt men lyckades krångla till sig ett silver eftersom alla andra var lika jävla kassa (2.34 för guld).

Nu har jag bara tagit med ute mästerskap för det är där det räknas, inomhus är mest tränings tävlingar och bara europeerna tar dom serriöst.
Senast redigerad av Gincan 2008-02-22 kl. 15:32.
Citera
2008-02-22, 15:26
Medlem
Aldrig gillat Stefan Holm, visserligen är jag väl lite ung för att inse Patrik Sjöbergs storhet kanske men han verkar ju åtminstone haft lite kul under sin karriär.
Går man och lägger sig innan 12-slaget på nyårsafton enbart för att gå upp på nyårsdagens morgon och hoppa för att få världsårsbästa, "som jag gjort xx år irad nu *SMILE*" så kan man ju inte ha särskilt kul umgängeskrets...men trivs Holm så, vem är jag att gnälla. Antar att han sitter med Pappa sin och klagar över andras hoppstilar...
Citera
2008-02-22, 15:51
Medlem
mmas avatar
Var det inte sjöberg själv som kastade första sandkakan i denna sandlåda fö? Det med sifforna på tröjan var väl bara ett svar från holm? så fattade jag det iaf.
Citera
2008-02-22, 16:08
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Var det inte sjöberg själv som kastade första sandkakan i denna sandlåda fö? Det med sifforna på tröjan var väl bara ett svar från holm? så fattade jag det iaf.
Enligt holm ja.....
Citera
2008-02-22, 16:16
Medlem
knytblusens avatar
Holm kommer alltid vara större och bättre än Sjöberg. Inte rent visuellt och kanske inte eller höjdhoppsmässigt, men Stefan Holm har trots allt vunnit PÅ SPÅRET!!!!!!!!!!!!!

Sen tycker jag att det är lite slå-i-öppen-dörr-varning på att hacka på Holms personlighet/umgängeskrets (pappa). Han är ett riktigt jävla original och har alltid varit, och står för det. Han har alltid valt friidrotten framför vänner och det respekterar jag betydligt mer än alla de flashbackare som finns som väljer www+wow+cola framför vänner.
Citera
2008-02-22, 16:23
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Säkert bara massa dvärgar som tycker det är ball att hoppa högst över sin egen höjd som röstar.
Men det är ju ball.

Nej, det gör inte Holm till en bättre höjdhoppare men jag tycker ändå att det är coolt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in