Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-21, 21:14
Medlem
jag har problem med min acer aspire 1800 (ca 2 år gammal)
Det är såhär: den visar färger fel på skärmen tex. går vertikala blåa sträck där det ska var helt grönt, när jag startar datorn så får man upp windowsloggan och vid "windowsflaggan" går det flera sträck med fel färger. Om jag ska spela spel så blir 50% av skärmen svart. Den visar bara fel vid specifila ställen, dvs efter windowsflaggan kommit upp och man är på skrivbordet (i samma områda) så finns inga fel. Vet någon hur man kan fixa detta? Har laddat ner senaste drivrutinerna och formaterat dator men funkar ej:/
Citera
2008-02-22, 07:24
Medlem
xfiler76s avatar
lutar lite åt ditt grafikkort har du något du kan byta ut och pröva med ?? kanske ett gammalt som ligger och skräpar.
kan kanske också vara skärmen.
Citera
2008-02-22, 08:29
Medlem
glömde skriva att det är en bärbar:/ så kan typ inte byta grafikkort.
Kommer ihåg en gång då kom det upp en ruta där det stod att det var ngt fel med en drivrutinsfil, sedan funkade allt perfekt, men ett tag senare så blev allt tillbaks som det va innan, dvs problem.
Citera
2008-02-22, 13:15
Medlem
xfiler76s avatar
vet inte riktigt vad det kan vara, kan du ansluta en extern skärm till den bärbara och testa ??
pröva kolla upp så att du verkligen har rätt drivrutiner avinstallera dom en gång och pröva ladda in dom igen
kanske är det drivrutinerna för skärmen ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in