2006-12-29, 20:56
Medlem
Erkaa^s avatar
Är med 99% säkerhet gammla alvlops eller dagvatten brunnar...
Citera
2006-12-29, 21:32
Medlem
DXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkaa^
Är med 99% säkerhet gammla alvlops eller dagvatten brunnar...
De igensvetsade brunnarna jag har stött på har dolt mycket trevliga saker, frågan är bara varför man har valt att markera "nettan" så tydligt? Om jag förstått det hela så skulle de som förvaltar objektet i fråga nog göra bäst i att försöka dölja det så gott det går..intressant.
Citera
2007-01-02, 20:36
Medlem
kraids avatar
Vi va ute igårkväll jag å DXV och gav oss på en Nettan som vi spanat på ett tag. Denna ligger i Rissne ungefär vid mataffären på torget när man kommer ut från tuben. Va inte lika svetsad som den på bilden i början av tråden så den gick upp efter att vi bänt med kofoten lite. Blev rätt jävla förvånade när vi rullade undan locket.. tog en bild ner iaf...

http://img232.imageshack.us/img232/3262/img1004yw4.jpg
Citera
2007-01-02, 21:20
Medlem
echnooquebecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraid
Vi va ute igårkväll jag å DXV och gav oss på en Nettan som vi spanat på ett tag. Denna ligger i Rissne ungefär vid mataffären på torget när man kommer ut från tuben. Va inte lika svetsad som den på bilden i början av tråden så den gick upp efter att vi bänt med kofoten lite. Blev rätt jävla förvånade när vi rullade undan locket.. tog en bild ner iaf...

http://img232.imageshack.us/img232/3262/img1004yw4.jpg

GÅÅ GENAST NER O PLÅTA!!
Citera
2007-01-02, 22:19
Medlem
schmaoings avatar
Varför gick ni inte ner? Vad är ni för ueare?

Edit: echnooquebec och kraid: censurera era inlägg om det är något större där under
Citera
2007-01-03, 00:50
Bannlyst
Om vi nu ska fördjupa oss i brunnslock kan jag dela med mig av den här bilden från Söderarm, taget genom ett "vanligt" brunnslock. En av sveriges tjugotal fasta RBS15-installationer.

http://img456.imageshack.us/my.php?image=dsc0037ms3.jpg

Samma typ av lock och installationer finns både ovanför miloverkstan i Ursvik och på Fåfängan vid Danvikstull (den senare dock i malpåse sedan tio år). Leta efter efter lock som sitter i centrum av ett större cirkulärt asfalterat område ca 5 meter diameter med grov metallfläns.
Citera
2007-01-03, 03:20
Medlem
DXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitekten
Om vi nu ska fördjupa oss i brunnslock kan jag dela med mig av den här bilden från Söderarm, taget genom ett "vanligt" brunnslock. En av sveriges tjugotal fasta RBS15-installationer.

Samma typ av lock och installationer finns både ovanför miloverkstan i Ursvik och på Fåfängan vid Danvikstull (den senare dock i malpåse sedan tio år). Leta efter efter lock som sitter i centrum av ett större cirkulärt asfalterat område ca 5 meter diameter med grov metallfläns.
Vad är det där för trams? Ska jag behöva rapportera dig eller? Här diskuterar vi dem ovanliga brunnarna och inget annat!
Citera
2007-01-03, 10:01
Medlem
Invisibles avatar
Citat:
Snygg retusch. Och har du måhända lånat någon annans avatar, eller är du Invisibles alter ego?

Han snodde bara min avatar i brist på bättre uppfostran.
Det kan inte vara lätt att vara en fantasilös typ utan egna ideer i dagens samhälle.

Btw när du ändå snackar milo...du har inte missat något i närheten?
Citera
2007-01-03, 13:05
Medlem
DXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invisible
Han snodde bara min avatar i brist på bättre uppfostran.
Det kan inte vara lätt att vara en fantasilös typ utan egna ideer i dagens samhälle.

Btw när du ändå snackar milo...du har inte missat något i närheten?
Han har snott från andra med, du är inte ensam
Citera
2007-01-03, 13:16
Medlem
Invisibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXV
Han har snott från andra med, du är inte ensam

Så blir det om man inte får vara med och leka med dom andra barnen när man är liten.
Citera
2007-01-03, 16:40
Medlem
schmaoings avatar
Citat:

haha en jävla silo?
Citera
2007-01-03, 17:03
Medlem
Öppnade en "nettan" häromdan i närheten av Hornstull. Under fanns en stege samt en kulvert som ledde vidare till en dagvattenvattentunnel av modell större. Traskade en bit men vi gav upp när det blev för mycket vatten. Kommer att göra ett återbesök och då ha med mig stövlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in