2008-02-21, 17:11
Medlem
Midsummers avatar
Tjenare, Har tankat en film och dragit ver denna .avi -filer till skrivbordet och nu r datorn fucked up! Det kommer upp ett felmedelande som:

Citat:
Utforskaren startar om

Och s kan man inte trycka nnstans, nr det sedan r frdigt s startas explorer.exe om och det kommer ytterligare ett felmeddelande upp som fortstter hela tiden.

Kan varken ta bort filen frn skrivbordet (som imo inte borde ha med saken att gra) och kan inte heller g in i startmenyn eller liknande, kan knappa in ctrl+alt+del fr att sen komma in i aktivitetshanteraren! Kan jag drifrn eller i bootmenyn typ stlla tillbaka datorn eller liknande? Vad tror ni det kan vara fr fel?

Har inte lust att formatera datorn heller. Dessutom s r det syrrans dator, och hon tankar vl vilka virussmittade filer som helst frmodligen.
Citera
2008-02-21, 17:43
Medlem
nkelGunnars avatar
Min gissning r att det r en codec som kraschar explorer.exe nr frhandsgranskning av filmen ska kras. Hela skrivbordet med startmenyn och allt det andra r en del av explorer.exe, s nr explorer rasar s drar det med sig det andra. Kan du f igng aktivitetshanteraren s kan du drigenom starta en kommandoprompt (cmd.exe). Drifrn kan du leta dig fram till skrivbordet och ta bort filen manuellt. Ett alternativ kan vara att testa starta i felskert lge och kra drigenom.
Citera
2008-02-21, 17:48
Medlem
Midsummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Min gissning r att det r en codec som kraschar explorer.exe nr frhandsgranskning av filmen ska kras. Hela skrivbordet med startmenyn och allt det andra r en del av explorer.exe, s nr explorer rasar s drar det med sig det andra. Kan du f igng aktivitetshanteraren s kan du drigenom starta en kommandoprompt (cmd.exe). Drifrn kan du leta dig fram till skrivbordet och ta bort filen manuellt. Ett alternativ kan vara att testa starta i felskert lge och kra drigenom.

Du kan inte utvecka hur jag ska gra? Har ingen anning om bootmenys osv, och hur tar man bort filerna genom cmd?
Citera
2008-02-21, 18:18
Medlem
nkelGunnars avatar
Nu kr jag sjlv Vista, s jag har lite svrt att testa om det hr verkligen funkar under XP, men det skadar inte att frska. Dra igng Aktivitetshanteraren. In under Arkiv -> Kr. Skriv in cmd.exe och tryck enter.
Skriv sen
Citat:
cd %HOMEDRIVE%%HOMEPATH%
och tryck enter. Kr du svenskt XP skriver du sen
Citat:
cd skrivbord
kr du engelskt skriver du
Citat:
cd desktop
fljt av enter.
Har det funkat s hr lngt skriver du
Citat:
dir
och trycker enter fr att f en lista ver alla filer som ligger p skrivbordet. Hitta namnet p avi-filen som stller till det och skriv
Citat:
del NAMNET_P_FILMEN.avi
och tryck enter.
Senast redigerad av nkelGunnar 2008-02-21 kl. 18:21.
Citera
2008-02-21, 18:35
Medlem
Hade ocks ett problem med en fil som inte gick att f bort, men det hr funkade: Hgerklicka p filen -> egenskaper -> skerhet -> avancerat -> gare. Markera ditt konto under "Byt gare till", och klicka p "Verkstll" -> OK. Prova sedan att ta bort filen.
Citera
2008-02-21, 20:46
Medlem
Midsummers avatar
Citat:
Nu kr jag sjlv Vista, s jag har lite svrt att testa om det hr verkligen funkar under XP, men det skadar inte att frska. Dra igng Aktivitetshanteraren. In under Arkiv -> Kr. Skriv in cmd.exe och tryck enter.
Skriv sen och tryck enter. Kr du svenskt XP skriver du sen kr du engelskt skriver du fljt av enter.
Har det funkat s hr lngt skriver du och trycker enter fr att f en lista ver alla filer som ligger p skrivbordet. Hitta namnet p avi-filen som stller till det och skriv och tryck enter.

Jag har vista Ska prova senare (Y)

Citat:
Ursprungligen postat av Aj då
Hade ocks ett problem med en fil som inte gick att f bort, men det hr funkade: Hgerklicka p filen -> egenskaper -> skerhet -> avancerat -> gare. Markera ditt konto under "Byt gare till", och klicka p "Verkstll" -> OK. Prova sedan att ta bort filen.

Problemet r att jag inte ens hinner hgerklicka p filen, det tar 2 sekunder s r det uppe ett nytt meddelande s startas det om igen, och igen, och igen osv
Citera
2008-02-28, 01:30
Medlem
INSIDEOFTs avatar
tack s mycket jag hadde samma problem men det lste sej nr jag tog bort filmen FB rules
Citera
2011-12-09, 20:02
Medlem
Citat:
Skriv sen och tryck enter. Kr du svenskt XP skriver du sen kr du engelskt skriver du fljt av enter.
Har det funkat s hr lngt skriver du och trycker enter fr att f en lista ver alla filer som ligger p skrivbordet. Hitta namnet p avi-filen som stller till det och skriv och tryck enter.

Hej!

samma som jag har problem min dator...

Det gr att ta bort fil t.ex .pdf. .avi m.m men gr inte att ta bort hela mapp?

jag vill ta bort mapp som heter mobile samsung..

nr jag frskte gr del mobile samsung d det str det gr inte att hitta C:/user blabla...

sen jag frskte med igen med del mobile_samsung samma det str det gr inte att hitta...

jag behver hjlp att f ta bort hela mapp...

tack fr svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in