Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-20, 22:04
Medlem
Skulle ha ner ett program från Sverigesradio på min dator.

Jag har klistrat in dess adress i Wmp:ens "URL" under arkiv & den spelar upp den utan problem.

Ska sen spara programmet under: "spara som" Wmp, men den är inte markerad så det gå inte att "spara som" & programmet finns inte för podradio(Mp3).

Har även testat ett par onlinekonverteringar på nätet: media-convert.com & zamzar.com, utan lyckat resultat.
Citera
2008-02-20, 22:16
Medlem
kimdah2002s avatar
Om du kan spela upp den i Winamp kan du väl ändra output till direct diskwriter eller wave out så sparas den på hårddisken ??
Citera
2008-02-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Om du kan spela upp den i Winamp kan du väl ändra output till direct diskwriter eller wave out så sparas den på hårddisken ??
Sorry har inte Winamp, bara, Windowsmediaplayer & Quicktime.
Citera
2008-02-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svesse
Skulle ha ner ett program från Sverigesradio på min dator.

Jag har klistrat in dess adress i Wmp:ens "URL" under arkiv & den spelar upp den utan problem.

Ska sen spara programmet under: "spara som" Wmp, men den är inte markerad så det gå inte att "spara som" & programmet finns inte för podradio(Mp3).

Har även testat ett par onlinekonverteringar på nätet: media-convert.com & zamzar.com, utan lyckat resultat.

Testa www.screamer-radio.com
Citera
2008-02-20, 22:21
Medlem
Dia Psalmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svesse
Sorry har inte Winamp, bara, Windowsmediaplayer & Quicktime.

Men ladda ner winamp då. Det tar inte många minuter.
www.winamp.com
Citera
2008-02-20, 22:54
Medlem
Läskigs avatar
Såvitt jag vet finns det inget plug-in till WMP som man kan spela in med, och då Microsoft är ganska anti mot frihet så kommer dom nog inte uppmuntra ett sådant plug-in heller. Samma sak gäller QT...

Så enklast är väl att använde den betydligt bättre spelaren winamp för detta ändamål.

Gillar man inte winamp kan du alltid söka efter "stream recorder" på google så hittar du massvis med program som klarar av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in