Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-20, 16:03
Bannlyst
Alltså, går det att byta tangentbord på en Macbook?
Om inte själv, går det att lämna in någonstans i Stockholm få det utbytt till Svensk tangentbord?

Hur mycket skulle det kosta tro då?
Citera
2008-02-20, 19:09
Medlem
Antar du har amerikanskt/engelskt tangentbord eftersom du frågar om att ersätta det med ett svenskt. Du kommer få byta hela topcasen då tangentborden ser helt olika ut.
Citera
2008-02-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Om inte själv, går det att lämna in någonstans i Stockholm få det utbytt till Svensk tangentbord?

Bara topcasen kostar runt tusenlappen har jag för mig. Den kan du byta sedan själv, det är inte så svårt faktiskt det finns guider på nätet.
Citera
2008-02-20, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Welde
Bara topcasen kostar runt tusenlappen har jag för mig. Den kan du byta sedan själv, det är inte så svårt faktiskt det finns guider på nätet.
Bara hittat för macbook pro
Citera
2008-02-20, 21:57
Medlem
Hispers avatar
Citat:

Är det inte enklare att lära sig var de svenska tecknen "gömmer" sig och fortsätta använda de amerikanska tangenterna? Så svårt är det inte lära sig detta. Kör dagligen med engelsk/amerikansk teckenuppsättningen men med svenskt tangentbord. Visst tar det lite tid att vänja sig men det är inget oöverstigligt problem.
Citera
2008-02-20, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Är det inte enklare att lära sig var de svenska tecknen "gömmer" sig och fortsätta använda de amerikanska tangenterna? Så svårt är det inte lära sig detta. Kör dagligen med engelsk/amerikansk teckenuppsättningen men med svenskt tangentbord. Visst tar det lite tid att vänja sig men det är inget oöverstigligt problem.
De har ju två knappar mindre, vilket innebär byte fram och tillbaka
Citera
2008-02-20, 22:54
Medlem
kafferasts avatar
Citat:
De har ju två knappar mindre, vilket innebär byte fram och tillbaka

jag har själv en macbook med engelskt fysiskt tangentbord och svensk keyboard-layout. dock förstår jag inte varför man skulle byta fram och tillbaka? vad är det du saknar? jag har sällan användning för specialtecken, men har funnit allt jag behövt hittills utan att ändra layout. eller missar jag vad du menar?
Citera
2008-02-20, 23:01
Medlem
De e väl värt att titta på den här videon för att se om du vågar på dig att byta topcasen. http://www.youtube.com/watch?v=cDq5_rmhWPg&feature=related
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in