2008-02-20, 09:53
Medlem
narkis avatar
har kollat runt lite å så, men hittar inget bra svar, men vad är det för skillnad på MDMA och MDA?

en bit jag har fatta är iaf att MDA kan ge hallisar, MDMA kan med ge hallisar, men man får käka mycket mer, för MDMA omvandlas till MDA, men i mycket små doser?
stämmer det jag säger nu tro?

sen undrar jag vad det är för annan skillnad mellan dom, ruset, tiden på det osv.
Citera
2008-02-20, 11:37
Medlem
BlueBoy Leaders avatar
Bra fråga, båda mdma/mda finns ju i extacy. Har du nångan provat en extacy tablett som du har trippat mycket på med visuella effecter osv så kan det bero på mycket MDMA, mens en annan typ du blir mer speedat/euforisk på då er det mer MDA.
Citera
2008-02-20, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBoy Leader
Bra fråga, båda mdma/mda finns ju i extacy. Har du nångan provat en extacy tablett som du har trippat mycket på med visuella effecter osv så kan det bero på mycket MDMA, mens en annan typ du blir mer speedat/euforisk på då er det mer MDA.
Det är la MDA't som är trippigt?
Citera
2008-02-20, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MushIii
Det är la MDA't som är trippigt?

Ja, det är det. Vad han försökte säga var kanske att om det är mycket MDMA i knappen(dvs, mycket MDMA istället för lite mdma och tjack eller nått annat i den) så kan ruset bli rätt så trippigt, i jämförelse med en knapp som innehåller relativt lite MDMA och en massa andra droger istället.
Citera
2008-02-20, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranth
Ja, det är det. Vad han försökte säga var kanske att om det är mycket MDMA i knappen(dvs, mycket MDMA istället för lite mdma och tjack eller nått annat i den) så kan ruset bli rätt så trippigt, i jämförelse med en knapp som innehåller relativt lite MDMA och en massa andra droger istället.
yes det stämmer bra
Citera
2008-02-22, 00:54
Avstängd
MDA är mer en hallucinogen än cs i verkan enligt min mening. Min polare tog ett piller och hade fraktaler över hela synfältet. Blev helt trippad och såg Lenin börja skära med sovjet-skäran på en affisch. Satte sig på ett tåg mitt i natten 50 mil till sin flickvän utan att vi kunde hejda honom eftersom han fick en sån galen känsla av att han måste vara med henne (MDA=the love drug). Själv stirrade jag in i en ljusslinga som förvandlades till en intergalaktisk motorväg och såg en massa cev:s och grejer, ljus flög genom kroppen etc.
Citera
2008-02-22, 01:30
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranth

Hur kommer det sig då att rent MDMA är i princip helt dött när det kommer till Hallucinationer?
Citera
2008-02-22, 01:40
Medlem
likeithards avatar
Tvivlar personligen på att MDMA äns i höga doser skulle omvandlas till nämnvärd mängd MDA, men det är flashbackvetenskap ristad i sten, så ingen mening med att käfta emot..
Citera
2008-02-22, 08:57
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Tvivlar personligen på att MDMA äns i höga doser skulle omvandlas till nämnvärd mängd MDA, men det är flashbackvetenskap ristad i sten, så ingen mening med att käfta emot..

haha skicka i sig en 600mg mdma så har man säkert hallisar å lite till ,
nej då, men det va så jag fattade det, att lite av MDMAat omvandlas till MDA, sen om det är sant vette fan men :P
Citera
2008-02-22, 16:03
Medlem
Har personligen bara fått små hallisar på E med MDMA men det är först efter man rökt några fedta. Hur kommer det sej att hallisarna börjar busa då? Rökat i sej får man ju aldrig nån hallis på.
Citera
2008-02-22, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Har personligen bara fått små hallisar på E med MDMA men det är först efter man rökt några fedta. Hur kommer det sej att hallisarna börjar busa då? Rökat i sej får man ju aldrig nån hallis på.
Det undrar faktiskt jag med.
Citera
2008-02-22, 20:40
Medlem
Blue_berrys avatar
Aldrig hört någon som haft rent mda men det skulle vara skitschysst enligt myrslokens rapport, trippigt som fan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in