Såg att det nu antagligen inte var en TV du tänkte koppla till, men DVI har de flesta datorskärmar nu vad jag vet, så beroende på vad du har för kontakter på datorn får du köpa en adapter om det behövs, finns på Apples hemsida.
Än så länge kör jag bara med en gammal skit-crt men med den så kan jag iaf välja om jag vill ha samma bild på båda skärmarna eller förlänga datorskärmen till TV.
Om du duplicerar bilden till båda skärmarna är det den med lägst upplösning som sätter maxgränsen, det vill säga om du inte har en HD-TV kan du köra i max 800x600 eller 1024x768 (eller motsvarande i WS-format).
Du får exakt samma bild på både TVn och datorn.
Om du förlänger bilden till TV får du ingen meny där uppe på den andra skärmen (TVn) utan den är bara på datorskärmen. Det blir som att ha en väldigt lång skärmbild uppdelad på två skärmar, du drar helt enkelt musenpekaren över till höger.
Du behöver oftast en adapter för att koppla datorn till TVn då de flesta nya använder HDMI eller exempelvis s-video för äldre.
Om du ska köpa en TV för att koppla datorn till bör du absolut köpa en LCD som har HD!
Senast redigerad av Durkslag 2008-02-19 kl. 22:18.