2008-02-19, 21:23
Medlem
Hej,

Jag skulle vilja få tag i någon bra mail klient. Jag har provat Outlook Express, MS Outlook och nu använder jag Mozilla Thunderbird vilket jag tycker är bäst hittills.
Men jag skulle vilja ha någon som är lik Gmails webbaserde system. Etikettsystemet istället för mappar är supersmart. Thunderbird har visserligen etikettsystem men det går inte att nyttja på samma sätt som i Gmail.

Den bästa funktionen i Gmail är grupperingen av skickade och mottagna mail. En hel konversation finns alltid sammlad vilket är grymt bra. (Jag får ofta leta i skickade katalogen för att hitta vad jag skrivit, det är mindre kul.)

Dessutom är sökfunktionen i Gmail överlägesen!

Privat använder jag givetvis Gmail. Men på jobbet vill jag ha en mailklient som jag är riktigt nöjd med.

Några tips?

Mvh Pogo
Senast redigerad av _pogo_ 2008-02-19 kl. 21:26.
Citera
2008-02-19, 23:40
Medlem
d00rkeys avatar
Ja, grupperingsfunktionen skulle inte vara alls dum att ha implementerad i sin mailklient..

Någon som kanske vet något bra?
Citera
2008-02-20, 09:50
Medlem
notNs avatar
nu är det så hära att jag aaaaaaaaaaaalltid använd mit utav hotmail, så långt bak jag kan gå i mitt internet minne så behöver lite svar här;

Om man hämtar hem thunderbird, vad är det för inställningar man gör & hur fungerar programet? lägger jag in min email&lösenord i programet och så hämtar den min email ?
Citera
2008-02-20, 10:17
Medlem
Tordmulens avatar
Jag använde Thunderbird innan. Nu kör jag opera med deras mailklient som jag tycker är helt överlägsen.

http://www.opera.com/mail/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in