Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-19, 18:41
Medlem
Jag sitter här och skall köra igång en nyinköpt bärbar dator. Med Vista Premium på laddat.
Jag startade datorn, Vista började snurra och efter en stund kom det upp ett fönster med benämningarna finska, norska och svenska; rimligen, tyckte jag, att jag skulle välja språk.
Och jag drog ner pilen till benämningen svenska och klickade enter. ..å så blev det finska.

Nu har jag ett fönster, med vänsterpil: Ni vet ikonen för att backa -dock INTE fylld.
Vistas logotype och texten "Asenna Windows".
Å så en massa finsk text under.
Och längst ner till höger, texten "Seuraava".

-Men när jag klickar på ikonen vänsterpilen, tänkt för att backa, händer ingenting.

...tackar på förhand.

..vad skall jag göra; för att backa tillbaka till språkvals sidan?
Citera
2008-02-19, 18:52
Medlem
Fuwalus avatar
FÖR HELVETE, SÄTT EN BÄTTRE RUBRIK. DET ÄR VÄL KLART ATT DU BEHÖVER HJÄLP OM DU SKRIVER I ETT FORUM DÄR DE FLESTA TRÅDAR PÅ NÅGOT SÄTT ÄR HJÄLP-TRÅDAR?

Jag vet inte hur du ska göra, men du lyckades göra mig galen. Helt uppriktigt skulle jag glädas om det var en bugg som gjorde att du aldrig skulle kunna byta språk, inte ens om du formaterade (omöjligt, men just nu en underbar tanke).
Citera
2008-02-19, 18:55
Medlem
Flytande_argots avatar
Det Fuwalu menar är att du måste sätta en beskrivande rubrik på din trådstart eftersom trådar med "HJÄLP!"-rubriker slängs i papperskorgen.
Citera
2008-02-19, 19:07
Medlem
-HURRA! För samma gamla Flaschback här ovan
Som jag lade åt sidan i oktober förra året. ...för att det då stod mig upp i halsen.
Nu väntar jag på någon riktig människa, som jag vet att också finns här.

..jag undrar vad som händer om jag nu bara stänger av datorn. Och börjar om från början igen?
Citera
2008-02-19, 19:15
Medlem
Fuwalus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
-HURRA! För samma gamla Flaschback här ovan
Som jag lade åt sidan i oktober förra året. ...för att det då stod mig upp i halsen.
Nu väntar jag på någon riktig människa, som jag vet att också finns här.

..jag undrar vad som händer om jag nu bara stänger av datorn. Och börjar om från början igen?

Jag misstänker att du tröstar dig med att det är mänskligt att göra fel. (Ja, detta är som en spa-weekend för min själ.)
Citera
2008-02-19, 19:19
Medlem
roppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuwalu
Jag misstänker att du tröstar dig med att det är mänskligt att göra fel. (Ja, detta är som en spa-weekend för min själ.)
Va? Spa weekend,okej.
Citera
2008-02-19, 19:24
Medlem
dynamit-kisens avatar
Till att börja med hadde jag kollat vad orden betydde (http://lexin.nada.kth.se/sve-fin.html). När inte det hjälper hade jag kontrollerat om jag fick med en skiva för att installera om windows, starta om datorn kolla om det funkar och annars installera om windows med skivan.

Eller, om man inte gillar den enkla vägen, ta en snabbkurs i finska så man bara kan fortsätta installationen och ha datorn på finska

hur som helst - lycka till!
Citera
2008-02-19, 19:26
Medlem
PRESS STOPP! PRESS STOP!

...jag bara stängde av datorn, Ni vet som man håller strömbrytaren inne en liten stund. Å så på den igen -och nu rullar vi vidare.
-Livet leker, och snart skall jag till Uppsala och fixa upp hjärtkranskärlen, hjärtkransådrorna som vi amatörer ju säger, alla 3.
Citera
2008-02-19, 19:53
Medlem
Kul att du är tillbaka på Flashback Gavne! Hoppas att du stannar den här gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in