2004-02-25, 21:22
Medlem
T-800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgcrew
Min brorsa vart polisanmäld och fälld för det, men inte för hot och sånt utan han ringde till 112 hemifrån, sa att några zigenare ville döda honom, kom två bilar hem till oss.

Han fick samhällstjänst för det, var ett par år sen iförsig....

Tack för ett av dagens bästa skratt!
Citera
2004-02-25, 21:23
Medlem
T-800s avatar
Martin: Är det sant som ryktet säger att Leifi fick sitta i häkte? Du kan väl luska fram allt som går om affären?
Citera
2004-02-25, 21:35
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-800
Martin: Är det sant som ryktet säger att Leifi fick sitta i häkte? Du kan väl luska fram allt som går om affären?

jag tror inte han vet så värst mycket mer än vad som sagts, dvs att Leifi ringde och sa att snuten var efter honom. Vad som sedan hände vet nog bara Leifi!

Men vad skulle man inte ha gett för att få höra det samtalet!

Martin, en sak till bara, hur mycket förställde han rösten på banden? Jag menar, hur annorlunda lät han när du pratade med honom? Har svårt att tro att en 'helsvensk' person kan låta så förbannat finsk! lol...
Citera
2004-07-16, 18:07
Medlem
Slaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin Tureniec
Dylan,

Jag fick de första filerna av en kille på jobbet som var kompis med "Leifi".
Sen satte jag upp sidan (utan att fråga honom om lov) varpå han ringde hem till mig och min morsa svarade. Jag var typ 18-19år.
Det var inte helt soft när morsan kom in med telefonen och sa att -Det är den där killen som ni brukar lyssna på i datorn.. med en måttligt nöjd blick.

Sen spred sig filerna på Napster fortare än kvickt och vissa filer var jag inte först med utan hittade dem själv på nätet.

Vad som är kul och kuriosa är att det finns en hel del kasettband med samtal som inte är släppta.
Tyvärr fick jag aldrig lägga vantarna på dessa utan planerna på en utökning av siten, zigenare.com, lades ner när massmedia fick upp ögonen för Leifi´s Karaoke.
Problemet var att en massa folk började ringa upp och hota varandra och vi fick en väldig massa låtsas-Leifis.

Om Valli inte hade skrivit karaoken hade vi nog fått höra många fler samtal från Leifi.

Idén var att vi skulle släppa 1-2 nya samtal på zigenare.com varje vecka.
Man skulle klicka på 2-3 banners för att ladda ner de nyaste samtalen men precis då gick det överstyr och "Leifi" ringde mig till jobbet mitt på dagen och sa något i stil med "stäng ner sidan nu! jag måste fly landet - snuten är efter mig".

//Martin

haha, han drar ju er alla vid näsan!
klart han vet vem leifi är, det tvivlar jag inte på en enda sekund
Citera
2004-07-16, 18:12
Medlem
Jävligt färsk tråd...

Leifi är kung tillika fängelseintagen numera enligt utsago...
Citera
2004-07-16, 18:55
Medlem
sitter och lyssnar på Leifi nu, det är så okristligt roligt. jag skrattar sönder mig.
Jag skulle bra gärna vilja veta vad den där karln gör nu, och vem han är, mest av allt vill jag ha nya busringningar
hmm, givande post, ville bara uttrycka min oerhörda uppskattning för detta komiska geni.
Citera
2004-07-24, 05:23
Medlem
Meazurys avatar
Jag har något med substans att komma med. Iofs ett rykte, men ändå:

En arbetskamrat till mig säger sig veta vem det är, och att Leifi i själva verket är uppväxt i Solna och för några år sedan bodde vid Näckrosen.

Denna arbetskamrat är förresten inte världens bästa vän med polis & ordningsmakt, så då låter det ju inte mer än rimligt att killen bakom Leifi också kan har problem med rättvisan.
Alltså att två killar från hooden umgås i samma inte helt lagliga kretsar.

Jag ska kolla upp med honom vad han vet, eller om han bara har hittat på det.
Citera
2004-07-24, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin Tureniec
Det fanns många anledningar till att siten togs ner.
- den genererade väldigt mycket trafik
- hostingen för siten kostade mig rätt mycket pengar (5-6000kr/år)
- "Leifi" ringde upp mig på jobbet och sa att han skulle fly landet för att snuten var efter honom och ville att jag skulle plocka bort allt från nätet som hade med honom att göra.
- Sveriges Radio ringde mig och skulle ställa frågor om siten och ifall jag visste vem "Leifi" var.

Jag äger fortfarande min egen domän tureniec.com men zigenare.com var reggad genom någon gratis-tjänst och finns nog ledig att registrera idag om någon vill ha den.

Idag kostar däremot inte hosting så mycket och eftersom de flesta vet att Leifi bara var ett sjukt skämt så skulle det vara kul att sätta upp den igen.
Jag har kvar orginaldesignen till sidan någonstans, dock har jag bara kvar bilden med texten "Closed" över hela.
Men det går ju att ta en ny, nästan exakt likadan.
Skinnjackan, pälsmössan och allt annat finns kvar.
Nu kan jag nog spara till en riktig mustasch dessutom.

//Martin

hörru du
du lär ju ha ett annat användar namn och reggade bara ett nytt för att du inte ville att alla skulle veta vem du är. Du kan ju skicka ett pm ifall du ser det här

det skulle vara kul om du gjorde en ny bild

eller har nån bilden utan CLOSED?
Citera
2005-02-05, 22:08
Medlem
Leifi Blomerus annonsi

Jag vet att det är flera år sedan, men varför försvann han tvärt?

Jävligt rolig, vem var det? Åkte han fast? Han måste ha

haft en del kännedom om finska zigenare samt kunnat några ord

romska... någon som vet?
Citera
2005-02-05, 23:04
Bannlyst
vad åkte han dit för? var han nazze och gjorde bankrån eller nåt?
Citera
2005-02-05, 23:42
Medlem
har ju som alla andra hört alla telefånare han gjort,, men vem fan var karln egentligen?
Citera
2005-02-05, 23:44
Medlem
Hette han inte Plomeros i efternamn ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här