Citat:
Ursprungligen postat av ArneArneArneArn
Vore mycket bättre att bara kalla forat jämnställdhet istället. Dels är begreppet feminism uttänjt så mycket att det förlorat all mening.
Och jämställdhet är inte ett uttjatat ord?
Så fort man slår upp tidningen på morgonen så ser man det, tittar man på tv så ser man det, skulle batteriet i mobilen / mp3-spelaren ta slut när man är ute så hör man det.
Personligen så är jag så trött på allt detta PK-poängfiskandet från alla att om jag ens läser orden feminism eller jämställdhet i en artikel i tidningen så läser jag inte resten.
Roligast var en sak jag läste i Metro för någon dryg månad sen.
Rekryteringsansvarige sa att när han rekryterade så var jämställdhet prioritet #1. Personligen så hade jag anställt efter vilken färdighet man har, men hey, det är inte mitt företag och jag är inte rekryteringsansvarig där jag jobbar heller, så vad vet jag.
Iaf så fick tjejen som sökte jobbet det.
Hennes kommentar var dråplig "Jag tror inte att jag hade fått jobbet om jag inte vore kvinna. Men det tycker jag inte gör någonting".
Eller just fan, jag glömde att det bara handlar om jämställdhet när det är till kvinnors fördel, då är det okej, när en man anställs så är det för att cheferna är mansgrisar. Hur kunde jag glömma detta efter att ha läst det så många gånger.