2008-02-19, 12:34
Medlem
Köpte för en vecka sedan en helt ny dator, med Vista installerad.
Första dagen då jag inte installerat en enda program själv så tog c:/ 28 GB

Sedan började jag installera sakta och säkert "små" standard program som jag behöver, som google toolbar, antivirus, brandvägg, windows säkerhets uppdateringar och några till.

Men jag märkte att efter varje installation så försvann det cirka 1 GB från hårddisken, även om programmet som jag installerat bara var kanske några MB.

Så efter att ha installerat 6-7 mindre program så tar C:/ nu 39 GB
Det är 11 GB mer än första dagen då jag köpte datorn, och jag har knappt installerat några stora program.

Vad är det frågan om? Det är Vista operativsystemet.
Citera
2008-02-19, 12:41
Bannlyst
Jag har aldrig hört om något liknande problem så jag kan egentligen inte hjälpa dig. Men har du testat att söka på C:\ efter "*"? Då får du fram alla filer på enheten och kan sortera efter storlek. Kanske finns några få riktigt stora filer?

Mvh
Citera
2008-02-19, 22:12
Medlem
Känner igen mig. Köpte en ny bärbar med vista och med "återställningspartition" och en massa annat säkerhetsjoxbackup så är halva hårddisken full. Enkla nya program som installeras fyller av ngn outgrundlig anledning upp med ca en GB/program. Jag har bara 10GB musik förutom standardprogram och nu återstår ca 35 GB på en 120 GB HD. Litet obegripligt och irriterande är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in