2008-02-19, 02:13
Medlem
Mjaa har lite problem med att hosta wc3, kr hamachi och vi kan pinga varandra dr, och min kompis kan hosta server d han kr xp.

Jag kr leopard och tillter alla inkommande anslutningar s vad r problemet tro? Jag har tankat waterroof och frsker gra regler dr men to no avail

Ngra frslag ?
Citera
2008-02-19, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SaLZa-
Mjaa har lite problem med att hosta wc3, kr hamachi och vi kan pinga varandra dr, och min kompis kan hosta server d han kr xp.

Jag kr leopard och tillter alla inkommande anslutningar s vad r problemet tro? Jag har tankat waterroof och frsker gra regler dr men to no avail

Ngra frslag ?
Jag kr visserligen med original och inte Hamachi men fr mig fungerar det fint om jag inte kr med OS X firewall eller LittleSnitch, s tyvrr inte :/, borde funka tycker jag. Du har stngt av bda?
Citera
2008-02-19, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Jag kr visserligen med original och inte Hamachi men fr mig fungerar det fint om jag inte kr med OS X firewall eller LittleSnitch, s tyvrr inte :/, borde funka tycker jag. Du har stngt av bda?
Mjo men det r ungefr dr problemet ligger, brandvggen gr vl inte att stnga av i leopard?

Det finns tre alternativ under skerhet - branvgg och jag har testat att tillta wc3 samt att kra med tillt alla inkommande anslutningar. Jag har ven installerat wc3 i bootcamp. Sedan har jag testat lancraft som folk anvnde i brjan av 1900-talet och min kompis server hittar jag men kan inte komma in d det str "can't connect to the specified game" (stava? :P)

Och ja, det r billigt idag men att f hela bekantskapskretsen till och kpa spelet vetefan, och jag ser det lite som en utmaning att f igng det

Hm, och kanske ska nmna att jag INTE har en router eller liknande, utan kr BBBs ADSL2+ modem xavi, kommer inte ihg modellnamnet men jag kan hosta andra spel, bara wc3 som r s enormt analt.
Citera
2008-02-19, 10:48
Medlem
slrslrs avatar
Jag kan hosta wc3 games nr jag kr wc3 + hamachi.. Kr hamachi i terminal dock.
Citera
2008-02-19, 11:47
Medlem
Jag tillt ocks inkommande anslutningar i WC3 och d fungerade det inte, men jag hade littlesnitch igng med s jag vet inte vilket som vgrade, Slog av bda (genom att ta frsta alternativet i os x brandvgg) och d kunde jag hosta, inte orkat bry mig mer n s.
Citera
2008-02-19, 12:16
Medlem
skcs avatar
Vanligtvis mste man snka skerheten i modemet, alt. ppna porten (6112) fr hand. ( http://portforward.com/routers.htm )
Citera
2008-02-19, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Jag kan hosta wc3 games nr jag kr wc3 + hamachi.. Kr hamachi i terminal dock.
Jag med, tuntap och nyaste hamachi i terminalen. Och jag har ocks p frsta alternativet, och jag kr som sagt ingen router aja fr helt enkelt kpa spelet antagligen :P
Citera
2008-02-19, 14:41
Medlem
Med nyaste patchen krvs ju inte cdn lngre, s sknt.

Du lr ju kunna f/f lna ngons serial om det r s.
Citera
2008-02-20, 01:00
Medlem
Okej medan jag jobbat hrt s har mina kompanjoner fixat detta Dem nedgraderade helt enkelt hamachi till en tidigare version (dem kr windows).
Citera
2009-05-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SaLZa-
Okej medan jag jobbat hrt s har mina kompanjoner fixat detta Dem nedgraderade helt enkelt hamachi till en tidigare version (dem kr windows).

Vilken vertion? kan du laddaupp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in