2008-07-20, 02:09
Medlem
Showzs avatar
Snagga 3 millimeter. men skaffa en bra rakapparat. det är inte kärnfysik
Citera
2008-07-20, 02:09
Medlem
Apspektakels avatar
Vad sägs om inte alls?
Snagg är oerhört tråkigt och oftast fult då det är väldigt få som kan passa i det.
Citera
2008-07-20, 03:00
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showz
Snagga 3 millimeter. men skaffa en bra rakapparat. det är inte kärnfysik

Om allt är jämn runtom hela huvudet...växer inte håret till en...boll då? När jag går te frissan så kapar han ju lite extra på sidorna och i nacken
Citera
2008-07-20, 06:58
Medlem
darws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Om allt är jämn runtom hela huvudet...växer inte håret till en...boll då? När jag går te frissan så kapar han ju lite extra på sidorna och i nacken

så att du får pottfrisyr istället?
Citera
2008-07-20, 07:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darw

Tycker de låter mer som en "jarhead" frisyr han beskriver. Själv tycker jag man ska raka lika mycket på alla sidor. 3mm är perfekt
Citera
2008-07-20, 10:38
Medlem
Tuggmotstånds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
ignorera ovanstående inlägg.

ring din frisör omgående. är han så kass att han inte kan göra en hållbar bob på dig får han bannemig göra om det.
Det är nog snarare min hårtyp som inte tål en bob. Men plattar jag eländet ser det ganska okej ut.

Men vad pinsamt det hade varit att ringa och klaga, när han dessutom frågade om jag var nöjd ett par gånger och jag svarade ja.

Och om fler skulle undra, så är jag av kvinnligt kön.
Citera
2008-07-20, 11:16
Medlem
Pläpens avatar
Det är väl bara att raka samma längd över hela huvudet. Det brukar jag göra och det blir bra.

Första inlägget. Wooho!
Citera
2008-07-20, 12:47
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemist
Tycker de låter mer som en "jarhead" frisyr han beskriver. Själv tycker jag man ska raka lika mycket på alla sidor. 3mm är perfekt

Det beror på, när jag hade snaggat hår så brukade jag ha det kortare på sidorna och i nacken utan att det blev en sådan där crew cut-frisyr (eller vad det är dom har i Jarhead). Det såg ut att vara jämnt och fint när jag gjorde så, om jag inte gjorde så såg frisyren skum ut och för kort uppepå huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av darw

Att man tar kortare på sidorna och i nacken är en väldigt vanlig frisyr. Blir inte en pottfrisyr bara av det.

Citat:
Ursprungligen postat av brainspace

Detta är ju något han får åtgärda när han inte längre vill ha snagg och börjar spara lite hår. Att ta kortare på sidorna och i nacken gör jag enbart av utseendemässiga skäl. En snaggfrisyr är bara några millimeter så skillnaden mellan hjässan och sidorna och nacken blir så minimal att man ändå får en boll när håret växer ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Pläpen
Första inlägget. Wooho!

Grattis!
Citera
2008-07-20, 13:38
Medlem
gör det inte alls, snagg är det fulaste som finns.
Det finns bara ett väldigt begränsat antal personer som passar i det, resten ser ut som brutala-fula-äckliga-ordningsvakter.
Citera
2008-07-20, 13:49
Medlem
Pavarottis avatar
Behöver hjälp, snaggat hår ~1mm

Okej en kort resume då:

Festade igår och fick en "Jackass" i nacken, ni vet där folk smyger upp med trimmer och klipper av en stor tuss.

Var tvungen att raka av allting för att det skulle se normalt ut, tyvärr ångrar jag det idag.

Sitter här med någon jävla nazistfrilla och med största ångesten på länge.

Kommer det se bättre ut om en elller två veckor?

6mm brukade jag ha förra året, men nu vill jag bara att det ska se normal snaggat ut. (6 - 10mm).

Kan ju inte ens lämmna huset nu, bilder kommer ^^
Citera
2008-07-20, 13:52
Medlem
00010000s avatar
Surt läge men (huvud)hår växer ju mellan 10 och 20 millimeter i månaden så i snitt en halv millimeter om dagen alltså.

Räkna med att du har en 3-4 mm hår om en dryg vecka och det brukar ju se betydligt bättre ut än 1 mm.

PS: För övrigt tycker jag att 6-10 mm kan vara lite för mycket om man ändå ska ha det snaggat. 3-6 mm tycker jag personligen ser bättre ut men det är ju en smaksak.

Hur som helst så kommer du nog vara lite mer nöjd om en 1-2 veckor ja.
Citera
2008-07-20, 13:59
Bannlyst
du är bara ovan, du vänjer dig inom kort ska du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in