Citat:
Ursprungligen postat av Chemist
Tycker de låter mer som en "jarhead" frisyr han beskriver. Själv tycker jag man ska raka lika mycket på alla sidor. 3mm är perfekt
Det beror på, när jag hade snaggat hår så brukade jag ha det kortare på sidorna och i nacken utan att det blev en sådan där crew cut-frisyr (eller vad det är dom har i Jarhead). Det såg ut att vara jämnt och fint när jag gjorde så, om jag inte gjorde så såg frisyren skum ut och för kort uppepå huvudet.
Citat:
Ursprungligen postat av darw
så att du får pottfrisyr istället?
Att man tar kortare på sidorna och i nacken är en väldigt vanlig frisyr. Blir inte en pottfrisyr bara av det.
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Om allt är jämn runtom hela huvudet...växer inte håret till en...boll då? När jag går te frissan så kapar han ju lite extra på sidorna och i nacken
Detta är ju något han får åtgärda när han inte längre vill ha snagg och börjar spara lite hår. Att ta kortare på sidorna och i nacken gör jag enbart av utseendemässiga skäl. En snaggfrisyr är bara några millimeter så skillnaden mellan hjässan och sidorna och nacken blir så minimal att man ändå får en boll när håret växer ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Pläpen
Första inlägget. Wooho!
Grattis!