2008-02-18, 19:43
Medlem
jabbe91s avatar
Hej! jag fick upp med mitt symantec att en backdoor.graybird ville komma in i datorn, men nr jag sker efter den s hittar jag inte den. Det str p symantecs hemsida att om man ha viruset s skall det finnas en process i aktivitetshanteraren som heter svch0st.exe. Nr jag kollar i min s ser jag bara ngra processer som heter svchost.exe med vanligt O, och inte en nolla . r det nd virusprocessern?? det stog i symantec att den var cleaned by delection eller ngot t det hllet.
Citera
2008-02-18, 21:11
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Hej! jag fick upp med mitt symantec att en backdoor.graybird ville komma in i datorn, men nr jag sker efter den s hittar jag inte den. Det str p symantecs hemsida att om man ha viruset s skall det finnas en process i aktivitetshanteraren som heter svch0st.exe. Nr jag kollar i min s ser jag bara ngra processer som heter svchost.exe med vanligt O, och inte en nolla . r det nd virusprocessern?? det stog i symantec att den var cleaned by delection eller ngot t det hllet.

Jag skulle tro att ditt AV-program stoppade viruset innan det han stlla till med ngon skada.
Starta om datorn och se om samma meddelande kommer upp igen. Om inte s har ditt AV-program gjort sitt jobb, men skanna igenom ditt system igen fr att vara p den skra sidan.
Citera
2008-02-18, 21:12
Medlem
927s avatar
nr programmet hittar nt s utfr det ju en tgrd. en malware fil som inte a-v programmet inte detekterar mrks ju aldrig, kanske hittas den senare/av nt annat program.
du kan ju stlla in s norton flyttar till karanatn, som frsta tgrd. d kan du se vad som hittades lite lttare

vet du om problemet dk upp p en sida eller om det va va nn fil du klicka p, en fill hamnar ju sllan i datorn utan att anvndaren r orsaken
Citera
2008-02-19, 10:56
Medlem
jabbe91s avatar
okej. joo jag var inne p en sida, och fr att komma vidare po sidan var man tvungen att ladda ner en fil, jag tryckte p ladda ner, och nr meddelandet kom upp om man ville spara som eller kr, s tryckte jag cancel. och sen kom meddelandet upp i norton. jag har ingen process som heter svch0st.exe. och har inte ftt upp ngra mer meddelande fron symantec om graybirden. s. Men tror jag kan plugga in ntverkssladden Eller vad tycker ni??
Citera
2008-02-19, 11:01
Medlem
Jaegarsoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
okej. joo jag var inne p en sida, och fr att komma vidare po sidan var man tvungen att ladda ner en fil, jag tryckte p ladda ner, och nr meddelandet kom upp om man ville spara som eller kr, s tryckte jag cancel. och sen kom meddelandet upp i norton. jag har ingen process som heter svch0st.exe. och har inte ftt upp ngra mer meddelande fron symantec om graybirden. s. Men tror jag kan plugga in ntverkssladden Eller vad tycker ni??
Tror du kan knna dig rtt sker.

Det r 18 r p flashback fresten.
Citera
2008-02-19, 14:23
Medlem
jabbe91s avatar
okej! nej jag r 18 r. [img=http://img516.imageshack.us/img516/7017/cocacola2wm5.png]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in