2008-02-18, 18:58
Medlem
speedycarlitos avatar
tjenare. råka tidigare idag ut för en fartkamera tror jag åkte runt 100 på en 80 väg. vill naturligtvis inte betala det här. finns det nått smart sätt och smita undan?.typ montera ner skyltar eller något?
mvh
Citera
2008-02-18, 19:36
Medlem
Pendeltågs avatar
Övrigt - sista utvägen >>>>>>>>>>>>>>> Bilar, båtar och fordon

//Moderator
Citera
2008-02-18, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av speedycarlito
tjenare. råka tidigare idag ut för en fartkamera tror jag åkte runt 100 på en 80 väg. vill naturligtvis inte betala det här. finns det nått smart sätt och smita undan?.typ montera ner skyltar eller något?
mvh

Ja, håll tummarna att dem inte fick dig på bild personligen.
Eller ännu bättre, håll tummarna att skåpet var inaktiverat...

F.ö ska du aldrig erkänna en fortkörning.
Citera
2008-02-18, 21:21
Medlem
Du ser ut få 5-7 dagars semester om du inte betalar, grattis.
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19900629-0492.html
Citera
2008-02-18, 23:27
Medlem
BluesBross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedycarlito
mvh
Tja! Nu hänger inte jag med riktigt. Montera ned skyltar? Vaddå om det är en kamera som fotat dig spelar det ju ingen roll i efterhand, eller??

För att om möjligen lugna dig kan jag säga att jag blev fotad i en tunnel i Norge för drýgt 1 år sedan och jag sitter fortfarande och väntar på en bot men den har inte kommit än.. Å andra sidan har en viss Svante Samuelsson suttit i norskt fängelse i en vecka för att sitta av en norsk fortkörningsbot och det tänker jag också göre om det mot all förmodan dimper ned en bot på 8k norska kroner i brevlådan.
Citera
2008-02-19, 17:04
Medlem
speedycarlitos avatar
nej men tänkte för jag är turist och visste inte det var 80 ´där. så fundera på om ja skulle plocka ner en 80 skylt precis innan o skylla på att den var borta. "var den enda skylten innan blixten slog"..
funderade med på o "sova" av böterna men jag jobbar som säkerhetsvakt. så vet inte hur det kommer påverka mej om jag sitter av böterna? kanske nån som har koll på det?
mvh
Citera
2008-02-19, 21:26
Medlem
Ogres avatar
Jag blev fotad i Norge, 1 och ett halvt år sedan.
Precis som Blues i en tunnell, 80-väg i ca 100. Fortfarande ingen bot.
Du kan nog bara hoppas på att du har turen med dig, otydlig bild od.
Fängelse är tydligen väldigt ovanligt att de går med på, trots vad som skrivs. De vill väl hellre ha pengarna.

Ps, Bluesbro, var det utanför Bergen?
Citera
2008-02-19, 22:03
Moderator
Gromguttens avatar
I de gamla kamerorna var det väl film i var sjunde eller något sånt även om blixten slog.

Har du tur så händer det inget. Har du otur är det lika bra att betala även om det är ruggigt surt. Du har større chans att komma undan om du kør utlandsreggat såklart.

Anekdot:

Jag blev fotad i Vålengatunnelen før några år sedan (norskreggat) och polisen skickade brev och undrade om jag kørde utan kørkort (eftersom jag fortfarande kør svenskt) underførstått - detta kommer att kosta extra mycket. Så jag kopierade av kørkortet och faxade in men hørde inget mer. Efter några veckor ringde jag och kollade att de fått det, det hade de inte men han var grymt impad av att jag både erkände och dessutom var så intresserad att hjälpa till. "Dette er meget uvanlig, skal jeg si deg...".

Jag faxade en gång till på numret jag fick och har inte hørt något mer efter detta. Ingen bot vare sig før det ena eller det andra (skulle ha varit minst 3000,- før fortkørningen). Jag tror att han helt enkelt bara avskrev saken. Ibland lønar det sig att vara trevlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in