I de gamla kamerorna var det väl film i var sjunde eller något sånt även om blixten slog.
Har du tur så händer det inget. Har du otur är det lika bra att betala även om det är ruggigt surt. Du har større chans att komma undan om du kør utlandsreggat såklart.
Anekdot:
Jag blev fotad i Vålengatunnelen før några år sedan (norskreggat) och polisen skickade brev och undrade om jag kørde utan kørkort (eftersom jag fortfarande kør svenskt) underførstått - detta kommer att kosta extra mycket. Så jag kopierade av kørkortet och faxade in men hørde inget mer. Efter några veckor ringde jag och kollade att de fått det, det hade de inte men han var grymt impad av att jag både erkände och dessutom var så intresserad att hjälpa till. "Dette er meget uvanlig, skal jeg si deg...".
Jag faxade en gång till på numret jag fick och har inte hørt något mer efter detta. Ingen bot vare sig før det ena eller det andra (skulle ha varit minst 3000,- før fortkørningen). Jag tror att han helt enkelt bara avskrev saken. Ibland lønar det sig att vara trevlig.