Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-18, 18:48
Medlem
Har kört Ad-aware x-antal ggr men problemet med explorer fortsätter endå. Går inte att surfa med explorer för såfort man ska klicka sig någonstans så blir det "sidan kan inte visas". Så hur får jag bort den här skiten från datorn som gör detta? Vart finns det ett program som kan ta bort dem helt. För med Ad-aware så fungerar det bara tillfälligt, för någon minut kanske.
Citera
2008-02-18, 18:58
Medlem
Spejnars avatar
Viktigt: Posta i rätt forum [LÄS DETTA]
http://www.flashback.org/showthread.php?t=216554
Citera
2008-02-18, 18:59
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet85
Har kört Ad-aware x-antal ggr men problemet med explorer fortsätter endå. Går inte att surfa med explorer för såfort man ska klicka sig någonstans så blir det "sidan kan inte visas". Så hur får jag bort den här skiten från datorn som gör detta? Vart finns det ett program som kan ta bort dem helt. För med Ad-aware så fungerar det bara tillfälligt, för någon minut kanske.
Säker på att det är virus och inte mjukvarufel?
Annars, scanna med Hijackthis och posta en logg.
Citera
2008-02-18, 19:03
Moderator
rancors avatar
Flyttat till dem som spelar Windows
Citera
2008-02-18, 19:22
Medlem
927s avatar
ad-aware suger sedan flera år tillbaka, scanna med superantispyware så lär det nog bli skillnad då det här mycket bättre detektion

http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe
installera >UPPDATERA superantispyware.
scan computer >välj complete scan... >klicka på next >starta om (om det står så).
öppna superantispyware >preferences >statistics/logs >markera senaste loggen >view >kopiera in texten från loggen här (du radera ev cookies från loggen du postar här).
Citera
2008-02-18, 19:37
Medlem
Homelezzs avatar
Jag kör med Spybot Search & Destroy, funkar bra. Rekommenderas.
Citera
2008-02-18, 23:15
Medlem
Tack för tipsen!! ska testa dem =)
Citera
2008-02-19, 12:25
Medlem
testade det där spybot programmet.. den hittade lite grejer iaf som den tog bort.. men har ej hjälpt dessvärre. bara tillfälligt som när jag körde med ad-aware. sen testade jag och kolla upp hijackthis, men den verkade inte hitta något farligt heller.......

så the problem is still there.
Citera
2008-02-19, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet85
testade det där spybot programmet.. den hittade lite grejer iaf som den tog bort.. men har ej hjälpt dessvärre. bara tillfälligt som när jag körde med ad-aware. sen testade jag och kolla upp hijackthis, men den verkade inte hitta något farligt heller.......

så the problem is still there.

blås hdd'n ?
Citera
2008-02-19, 14:45
Medlem
927s avatar
scanna med superantispyware och/eller kopiera in HJT loggen här
Citera
2008-02-19, 15:20
Medlem
för att du skall var säker på att all skit är borta, så är det bästa
att formatera hårddisken, efter det så kör med Firefox som webläsare