2008-03-16, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drast
Fy helvete vilka priser! 800 spänn för sådan skit! Hellre köpa t.ex. den här för 1/5 av priset...

Jag tror att det är en viss skillnad på kvaliteten. 1/5 av priset innebär med all säkerhet också 1/5 av kvaliteten. Dessutom undrar jag hur många "påfyllningar" som ingår. På smuke och den svenska sidan får man 10 och på DE får man bara 8 vad jag kan se på bilden. Där är nästan 160 spänn bara där! Var beställer man påfyllning till den på DE? Dom säljer inte det själv iaf.

Jag vet att detta är Flashback, men detta är inte att förakta:
Citat:
Ursprungligen postat av smuke.eu
Note: Compared to many competitive products being offered the smuke-cigarette/cigar is CE and US FDA certified and thus approved in Europe and USA. The CE and US FDA certifications assure the minimum requirement of security and health under the EG and US guidelines.
http://www.smuke.eu/shop/smuke-shop.html
Senast redigerad av filuren66 2008-03-16 kl. 12:39.
Citera
2008-03-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren66
blabla

Bara en massa okvalificerade gissningar. Nej, 1/5 av priset innebär inte med all säkerhet 1/5 av kvaliteten, varifrån fick du den skiten?

Den andra från Dealextreme är med all säkerhet också helt säker, flera som använt den och dom verkar heller inte missnöjda.
Citera
2008-03-16, 12:55
Medlem
Citat:
Bara en massa okvalificerade gissningar. Nej, 1/5 av priset innebär inte med all säkerhet 1/5 av kvaliteten, varifrån fick du den skiten?

Den andra från Dealextreme är med all säkerhet också helt säker, flera som använt den och dom verkar heller inte missnöjda.

Synd att du lägger ner tid på att hylla utländska säljare. Borde vi inte istället tycka att det är bra att vi svenskar gör det enklare att köpa på nätet? Att det sen är dyrare spelar inte alltid nån roll. Dock står jag fast vid att det med ALL säkerhet är skillnad i kvaliteten. Sen tycker jag att det är konstigt när du skriver att det är skit. Kan du verkligen uttala dig om sånt du inte har provat?
Senast redigerad av filuren66 2008-03-16 kl. 13:02.
Citera
2008-03-16, 13:01
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Butiksägaren svarar
I ditt första inlägg kallar du det jag säljer för skit. Skulle det vara bättre kvalitet på den från DX? Om jag läser det som kunderna har skrivit om DX-produkten så är inte laddaren/batterierna något att ha. Inte heller kan du använda den i svenska eluttag utan att köpa en konverterare. Du får 2 extra "nikotinkapslar" hos mig jämfört med DX. Inte heller står dom för den enkla servicen att sälja nikotinkapslarna.

Om du jämför mina priser med originalpriserna på produkten så ligger jag över 100 kronor lägre.

Jag säger inte att man inte ska handla på DX, det är upp till var och en. Jag vill bara bemöta dina inlägg.
Senast redigerad av BoISaren 2008-03-16 kl. 13:04.
Citera
2008-03-16, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Butiksägaren svarar
I ditt första inlägg kallar du det jag säljer för skit. Skulle det vara bättre kvalitet på den från DX? Om jag läser det som kunderna har skrivit om DX-produkten så är inte laddaren/batterierna något att ha. Inte heller kan du använda den i svenska eluttag utan att köpa en konverterare. Du får 2 extra "nikotinkapslar" hos mig jämfört med DX. Inte heller står dom för den enkla servicen att sälja nikotinkapslarna.

Om du jämför mina priser med originalpriserna på produkten så ligger jag över 100 kronor lägre.

Jag säger inte att man inte ska handla på DX, det är upp till var och en. Jag vill bara bemöta dina inlägg.
Ja det är ju inte precis hälsokost du säljer, skulle det vara ok om jag skulle säga gift istället för skit?

Dessutom så är dina 2 extra kapslar värda ca 40 kr om man räknar på dom priser du har i din butik, då kostar e-ciggen från DX ca 200kr, dessutom tillkommer 89 kr i frakt om man köper från rokfritt, från DX kostar frakten ingenting.

Batterier och konverterare finns att köpa billigt dessutom.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529
och
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.974

Lite sämre är dom billigare grejerna, men inte så dåliga att det motiverar ett köp av 900 krs ciggen tycker jag.

Förresten, ursäkta om jag verkade lite väl otrevlig där i det inlägget.
Citera
2008-03-16, 14:39
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ja det är ju inte precis hälsokost du säljer, skulle det vara ok om jag skulle säga gift istället för skit?

Dessutom så är dina 2 extra kapslar värda ca 40 kr om man räknar på dom priser du har i din butik, då kostar e-ciggen från DX ca 200kr, dessutom tillkommer 89 kr i frakt om man köper från rokfritt, från DX kostar frakten ingenting.

Batterier och konverterare finns att köpa billigt dessutom.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529
och
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.974

Lite sämre är dom billigare grejerna, men inte så dåliga att det motiverar ett köp av 900 krs ciggen tycker jag.

Förresten, ursäkta om jag verkade lite väl otrevlig där i det inlägget.
Ingen fara! Det är fb!

Man får också komma ihåg att man, oftast, blir belönad som trogen kund. Men det tenderar till att bli reklam om jag fortsätter!

Vill dessutom påpeka att det inte är "900 krs cigg" utan snarare 800 krs cigg!

Nåja, nu har ju kunderna, som väl är, valfrihet att beställa vart dom vill. Och med det har jag sagt vad jag ska i den här frågan.

Är det någon som undrar något så är det kanske bra att ta det via PM
Citera
2008-03-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ingen fara! Det är fb!

Man får också komma ihåg att man, oftast, blir belönad som trogen kund. Men det tenderar till att bli reklam om jag fortsätter!

Vill dessutom påpeka att det inte är "900 krs cigg" utan snarare 800 krs cigg!

Nåja, nu har ju kunderna, som väl är, valfrihet att beställa vart dom vill. Och med det har jag sagt vad jag ska i den här frågan.

Är det någon som undrar något så är det kanske bra att ta det via PM
Njae, 889kr om man ska vara petig.

Vill också bara poängtera att jag inte försöker få folk att överge rokfritt helt och hållet, bara visa lite alternativ!
Citera
2008-03-17, 21:00
Medlem
Bultmans avatar
Jag gissar att en pipa borde ge mest äkta känsla. Den billigaste jag hittat är den här

http://www.electronic-cigar.org/Red%...ic%20Pipe.html

Kan den vara värd att skaffa?
Citera
2008-04-07, 13:00
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Har idag fått min beställning från Deal Extreme.

En förpackning Health E-Cigarette med två cigaretter, en laddare och tio kapslar för humana $34.44

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11211

Första intrycket är mycket gott. Lite långa kanske, 115mm men OK diameter på 8.2mm.

Valde denna cigarett eftersom den hade ett atraktivt pris och var helt ciggformad, utan pipmunstycke.

Har bara tagit några "bloss" på de än, men är glatt överaskad. Smakar riktigt vettigt, såklart utan brända röktoner, men efter att helt ha hållit mig till snus i snart ett år så är jag bara glad för det.

Ryker inte jättemycket men en liten puff kommer det vid utandning. Luktar nada! De första blossen på kapseln ledde till att jag fick lite vätska i munnen. Den smakade sött med nikotinets lilla pepparbett.

Kapslarna som följde med hade tre styrkor.

3st Low
4st Medium
3st High

Jag testade medium först. Varje kapsel anges motsvara två paket cigaretter vilket skulle ge två limpor.

Totalkostnad 210kronor enligt Forex dagsnotering.

Edit: Ciggen levererades laddade, men efter att ha laddat dem lite till så ger de nu mer rök och mer smak.
Senast redigerad av WirelessGkit2 2008-04-07 kl. 13:04.
Citera
2008-04-09, 22:38
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Har idag fått min beställning från Deal Extreme.

En förpackning Health E-Cigarette med två cigaretter, en laddare och tio kapslar för humana $34.44

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11211

Första intrycket är mycket gott. Lite långa kanske, 115mm men OK diameter på 8.2mm.

Valde denna cigarett eftersom den hade ett atraktivt pris och var helt ciggformad, utan pipmunstycke.

Har bara tagit några "bloss" på de än, men är glatt överaskad. Smakar riktigt vettigt, såklart utan brända röktoner, men efter att helt ha hållit mig till snus i snart ett år så är jag bara glad för det.

Ryker inte jättemycket men en liten puff kommer det vid utandning. Luktar nada! De första blossen på kapseln ledde till att jag fick lite vätska i munnen. Den smakade sött med nikotinets lilla pepparbett.

Kapslarna som följde med hade tre styrkor.

3st Low
4st Medium
3st High

Jag testade medium först. Varje kapsel anges motsvara två paket cigaretter vilket skulle ge två limpor.

Totalkostnad 210kronor enligt Forex dagsnotering.

Edit: Ciggen levererades laddade, men efter att ha laddat dem lite till så ger de nu mer rök och mer smak.

men så man skulle tekniskt sätt sitta och blossa 2 paket på raken? eftersom att ciggen inte "brinner upp" . Tycker du att det funkar då? Hur länge tog det innan du fick paketet?
Citera
2008-04-09, 22:48
Medlem
Så man får alltså en e-cigg och kapslar. Hur gör man sen när kapslarna är slut?
Citera
2008-04-09, 23:02
Medlem
Sneakss avatar
e-cigg

nu har jag också beställt e-cigg från dealextreme!!! ska bli kul att testa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in