2008-02-26, 23:37
Medlem
Gothicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrlinda85
VA?! vem har sagt att det är normalt?! du ärligt talat, du kan dra dina slutsatser om mina åsikter men yttra dig inte i forumet som om du visste hur jag tänker och tycker. bara för att jag ifråsätter behöver de inte vara min åsikt, men jag försöker alltid se saker och ting från alla synvinklar.

Så du säger saker utan att det är din åsikt?
Citera
2008-02-26, 23:40
Medlem
Sugarfrees avatar
Psykopati

Från wikipedia

Psykopati (från grek. psyche "själ", "liv" och pathos "lidande") är en personlighetsstörning som karaktäriseras av en brist eller total avsaknad av grundläggande sociala känslor, som medkänsla och empati.

Robert D. Hare beskriver psykopater som "Mänskliga rovdjur som använder charm, manipulation, provokation och våld för att kontrollera andra och tillfredsställa sina egna själviska behov. Med en brist på samvete och medkänsla för andra, tar de kallblodigt vad de vill ha och gör som de själva vill, och bryter mot sociala normer och förväntningar utan den minsta skymt av skuld- eller ångerkänslor"

Det finns spekulationer om att upp till 10% av befolkningen lider av störningen i någon grad eller har många egenskaper som är starkt förknippade med psykopati utan att uppfylla en sådan nivå att denna diagnos ställs
Citera
2008-02-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothica
Så du säger saker utan att det är din åsikt?

jag säger ingeting, jag skriver och ifrågasätter. tänk om vissa härinne kunde tänka innan dom skriver och dessutom acceptera att alla är vi olika och har olika åsikter och värderingar. själv håller jag mina åsikter för mig själv :P
Citera
2008-02-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarfree
Var det droger eller alkohol inblandat i det fallet? Fanns det ett motiv?

Nej.

Kaffe.
Pengar var motivet.
Citera
2008-02-27, 00:04
Medlem
Höll inte ens 1 år, innan allt som hände hände...

Raderna skrivna av mördaren själv, på MSN, när han fortfarande befann sig på "flirtstadiet" med nuvarande tjej: varför skulle jag säga en sak om jag int emenade den?
hade jag inte velat träffa dej hade jag slutat prata med dej för längesen kan jag tala om för dej
JAG VILL TRÄFFA DEJ
".
Detta skrevs den 29 april 2007(nej, länken finns ej längre kvar).

Stora ord från ngn som inom knappt ett halvår därefter flyttar samman med "flirtobjektet" ifråga och som samma(?) månad reggar sig på porrsajt.
Citera
2008-02-27, 00:08
Medlem
Citat:
många kanske blir psykotiska efter att ha mördat någon?!

Någon kanske blir paralyserad av sin gärning i efterhand. Hålet i huvudet, eller vad du väljer att kalla det, fanns med all säkerhet före dådet.
Citera
2008-02-27, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Raderna skrivna av mördaren själv, på MSN, när han fortfarande befann sig på "flirtstadiet" med nuvarande tjej: varför skulle jag säga en sak om jag int emenade den?
hade jag inte velat träffa dej hade jag slutat prata med dej för längesen kan jag tala om för dej
JAG VILL TRÄFFA DEJ
".
Detta skrevs den 29 april 2007(nej, länken finns ej längre kvar).

Stora ord från ngn som inom knappt ett halvår därefter flyttar samman med "flirtobjektet" ifråga och som samma(?) månad reggar sig på porrsajt.

*S* typ hälften av alla killar som tar kontakt med mig på olika sexsajter är redan upptagna sen kanske hon vet om det att han är medlem där? hon kanske inte är så svartsjuk av sig då internet inte är verkligheten liksom?
Citera
2008-02-27, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Någon kanske blir paralyserad av sin gärning i efterhand. Hålet i huvudet, eller vad du väljer att kalla det, fanns med all säkerhet före dådet.

ja så är det nog, men vi är väl alla eniga om att det inte var planerat?
Citera
2008-02-27, 00:12
Medlem
Sugarfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamillaS
Nej.

Kaffe.
Pengar var motivet.

Pengar verkar kunna utlösa otäcka saker. Kanske även i detta fallet?
Men inte kaffe...
Citera
2008-02-27, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jvae87
Jag visste inte att han slagit henne till "oigenkännlighet". Tänkte mest på det sättet att dom träffats å en komflikt utbröt. å så sa hon kanske eller gjorde nåt så de bara svartnade för han.. men jag kan ta till baks min åsikt.

Det behöver inte vara så att han slagit hennes ansikte till oigenkännlighet.
När man ska identifiera en död människa omedelbart bör någon närstående vara den som står för identifikationen. Om detta inte låter sig göras får man invänta rättsläkarens utlåtande efter t.ex. tandkontroll.
När det handlar om ansiktsskador är man förbehållsam vid anhörigas identifiering. Man avråder dessutom anhöriga att se den döde om denne har sådana skador. Det är självklart och betyder, som jag skrev i början, att det inte alls behöver handla om skador i nivå med oigenkännlighet.
Ingen vill se sitt barn med ett skadat ansikte och i sådana fall är det många gånger bättre att man gör identifieringen på annat sätt.
Citera
2008-02-27, 00:26
Medlem
Celerons avatar
Till er som pratar om att CF inte "såg sådan ut" att han skulle kunna begå ett sådant här brott så säger jag bara "Haga-mannen". Vem hade trott att han gjort sig skyldig till ett antal brutala våldtäkter om man bara skulle titta på utseendet utan att veta något annat om honom:

Här är ett foto på Herr Lindgren:
http://liawall.blogg.se/images/hagamannen_1167741944.jpg
Citera
2008-02-27, 00:30
Medlem
Citat:
ja så är det nog, men vi är väl alla eniga om att det inte var planerat?

Det är väl troligt att det inte var planerat, men hur kan man vara säker på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in