2008-02-18, 06:02
Medlem
irbors avatar
Någon som lyssnat på dessa?

Upptäckte dom genom ett Scrubs-soundtrack och laddade hem ett album efter den låten, jävligt skön och lugn musik imo. Lite "udda" musik men jag gillar det.
Någon annan som gillar det här bandet?

Låten från Scrubs-soundtracket var "Fresh Feeling" föresten, sjukt härlig låt.
Citera
2008-03-05, 22:10
Medlem
Spår av nötters avatar
Oj, gammal tråd. Men jag känner att jag måste posta.

Eels låtar är så sommriga. De gör en på bra humör och passar till fest. Eller ja, de flesta låtarna då. Man känner sig bra till mods av deras musik!

Bästa låten imo.
http://www.youtube.com/watch?v=9ZFLmhFn0mg - Ack, collegekänsla!
Citera
2008-03-05, 22:36
Medlem
Herr_Oins avatar
Har sedan länge känt till Eels och de är faktiskt helt ok. Det är dock inget jag lyssnar på till vardags men det händer.
Citera
2008-03-05, 22:39
Medlem
Ursas avatar
Mr E's Beautiful Blues är en mycket bra låt
Citera
2008-03-22, 21:42
Medlem
irbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Mr E's Beautiful Blues är en mycket bra låt

Har lyssnat igenom i princip alla album och kan bara säga att Mr. E's Beautiful Blues är den härligaste av dom alla!

Inga fler som lyssnar på dessa?

Har upptäckt flera andra band på senaste men det blir väll andra trådar
Citera
2008-03-22, 21:51
Moderator
MondoBizarros avatar
Jodå, har nånstans i gömmorna en promo-cd med 4-5 låtar, alltså inför släppet av deras första cd, och även om det var jävligt speciell och i grunden melankolisk musik så lyssnade jag en del på den.
Sen har jag väl lite grann tappat bort dem, har hört nån låt här och där, men tycker inte de är vidare intressanta för mig längre.
Citera
2008-03-22, 21:57
Medlem
Pubertals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jodå, har nånstans i gömmorna en promo-cd med 4-5 låtar, alltså inför släppet av deras första cd, och även om det var jävligt speciell och i grunden melankolisk musik så lyssnade jag en del på den.
Sen har jag väl lite grann tappat bort dem, har hört nån låt här och där, men tycker inte de är vidare intressanta för mig längre.

Tror att jag ägde samma skiva ett tag, men nu tycks jag ha förlagdt den. Bra musik men ändå lite för laid back och androgynt för att jag ska orka gå och köpa en skiva eller ens ladda ner. Vet inte varför det är så, men jag har exakt samma känsla inför Weezer: "Det är bra, men jag orkar inte anstränga mig för att få höra dom igen".
Citera
2008-03-22, 23:02
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pubertal
Tror att jag ägde samma skiva ett tag, men nu tycks jag ha förlagdt den. Bra musik men ändå lite för laid back och androgynt för att jag ska orka gå och köpa en skiva eller ens ladda ner. Vet inte varför det är så, men jag har exakt samma känsla inför Weezer: "Det är bra, men jag orkar inte anstränga mig för att få höra dom igen".

Jag tror jag fick med min i nån utgåva av Slitz, på den tiden det var sveriges i särklass bästa musiktidning, eller möjligen Café.

Och det är märkligt att du skulle nämna just Weezer, för det är exakt den känslan de förmedlar också: bra, men inte tillräckligt bra för att engagera.
Jag har deras första och även om det finns bra låtar så är helheten definitivt sämre än dess delar, om man säger så.
Dito Eels.
En bra låt här eller där ger ingen karriär.
Citera
2008-03-22, 23:12
Medlem
Pubertals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jag tror jag fick med min i nån utgåva av Slitz, på den tiden det var sveriges i särklass bästa musiktidning, eller möjligen Café.

Och det är märkligt att du skulle nämna just Weezer, för det är exakt den känslan de förmedlar också: bra, men inte tillräckligt bra för att engagera.
Jag har deras första och även om det finns bra låtar så är helheten definitivt sämre än dess delar, om man säger så.
Dito Eels.
En bra låt här eller där ger ingen karriär.

När Slitz var en musiktidning, det var tider det. Jag köpte dock inte Slitz särkilt ofta och nu har jag bara kvar ett nr (ett minnesnr om Kurt Cobain) så kanske var det i det nr:et som skivan följde med?
Citera
2008-03-22, 23:19
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pubertal
När Slitz var en musiktidning, det var tider det. Jag köpte dock inte Slitz särkilt ofta och nu har jag bara kvar ett nr (ett minnesnr om Kurt Cobain) så kanske var det i det nr:et som skivan följde med?

Hmmm...jag tar det i pm istället, detta känns VÄLDIGT ot...
Citera
2008-07-13, 16:03
Medlem
serialbananas avatar
P.S. You Rock My World är en apbra låt!
Citera
2008-07-13, 17:24
Medlem
Hörde Eels när jag var yngre, vet att jag gillade bandet, men har av någon anledning inte sökt upp dem igen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in