Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Sedan att det förekommer att barnporr postas på 4chan och liknande siter är ju egentligen ganska ovidkommande, då andelen barnporr är ganska liten. Den inbitne pedofilen orkar nog inte bläddra runt bland tusentals poster i sitt kåtrus i jakt på något minderårigt som kan få säden att börja spruta.
Visst har du rätt i det, men man måste väl dra en "gräns" någonstans?
Får jag skriva att Xchan i skrivande stund har en avdelning för "boy" och en för "girl", inget naket men det är definitivt ett sexuellt sammanhang. Jag postar ingen länk men det hittar man efter 3 sekunder när man söker på google.
Jag bestämde mig för att inte skriva namnet.
Edit:
Jag bryr mig inte så mycket om folk länkar barnporr eller vad som händer. Men jag tycker att det är en intressant fråga.
Edit2:
Kanske inte framgick på ett korrekt sätt. Skillnaden med Xchan är att det är lagligt att posta candids på barn under 18. Skulle jag posta länk till sidan är det ett direkt brott mot
1.05 "
Det är inte tillåtet att efterfråga bilder eller publicera länkar på minderåriga personer, oavsett de har kläder på sig eller ej, i sammanhang där bilderna publiceras i syfte att framställa de minderåriga som sexuella objekt."