Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-18, 01:39
Medlem
Hej.

Jag har ett problem med min dator, och det är att internet slutar att fungera när man försöker logga in på bilddagboken.se, blogg.se och dylikt. Men MSN fungerar alltid. Jag har sökt efter likadana problem men trådarna här avslutades aldrig och jag börjar bli väldigt irriterad på problemet.
Jag använder Firefox och Vista.
Vad skall jag göra så att det blir bra igen?

Tack på förhand.
Citera
2008-02-18, 01:46
Medlem
D3ans avatar
använder du router?
stäng av den ett tag i så fall, har haft samma problem ett antal ggr och har löst det på de sättet.
Citera
2008-02-18, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
använder du router?
stäng av den ett tag i så fall, har haft samma problem ett antal ggr och har löst det på de sättet.

Ja jag använder router, och det fungerar bra i några dagar men sen blir det som vanligt igen.
Tack ändå.
Citera
2008-02-18, 08:27
Medlem
Du har problem med DNSen. Ring din ISP och säg det.
Citera
2008-02-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrymagi

För att säkerhetsställa det bör du prova skriva in 66.249.91.147 i din webbläsare, när det inte funkar normalt. Då ska du komma in på google, om du inte gör det så är det inte din dns det är problem med.
Citera
2008-02-18, 11:03
Medlem
Jag hade problem att komma åt vissa tjänster när en avinstallation av Norton Antivirus gick snett. Tex fungerade inte MSN, Battle.net eller någon FTP som gick på port 21. Firefox fungerade att öppna websidor med men inte IE.

Om du har/har haft Norton så prova Norton Removal Tool så skall det nog lösa sig. Annars är det bara att göra som föregående postare har skrivit.

Har du provat att köra utan router överhuvudtaget?
Citera
2008-02-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrymagi

Ja, jag blir förmodligen tvungen att göra det.
Citera
2008-02-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perhaps
För att säkerhetsställa det bör du prova skriva in 66.249.91.147 i din webbläsare, när det inte funkar normalt. Då ska du komma in på google, om du inte gör det så är det inte din dns det är problem med.

Jag kunde komma in på goggle, och det innebär att jag har problem med min DNS eller har jag missuppfattat dig?
Citera
2008-02-18, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stfuandtilt
Jag hade problem att komma åt vissa tjänster när en avinstallation av Norton Antivirus gick snett. Tex fungerade inte MSN, Battle.net eller någon FTP som gick på port 21. Firefox fungerade att öppna websidor med men inte IE.

Om du har/har haft Norton så prova Norton Removal Tool så skall det nog lösa sig. Annars är det bara att göra som föregående postare har skrivit.

Har du provat att köra utan router överhuvudtaget?

Jag testade Norton Removal Toll och såg ingen skillnad. Tack iallafall.
Jag kan inte köra utan min router för jag kan ej surfa något alls då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in