2008-02-17, 22:32
Medlem
Jüggernauts avatar
Det inbyggda minnet som fanns i min skräpmaskin till halvhäftiga köksradio låg bara på 128 mb. Adolf Hitlers Mein Kampf ligger på ungefär 500 meg skulle jag gissa. Om jag ville ställa ner bitraten på flera mp3-filer samtidigt, hur skulle jag då göra?

Tacksam för svar och exempel på program.

MVH
Citera
2008-02-17, 22:55
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jüggernaut
Det inbyggda minnet som fanns i min skräpmaskin till halvhäftiga köksradio låg bara på 128 mb. Adolf Hitlers Mein Kampf ligger på ungefär 500 meg skulle jag gissa. Om jag ville ställa ner bitraten på flera mp3-filer samtidigt, hur skulle jag då göra?

Tacksam för svar och exempel på program.

MVH
Eftersom det är en talbok så skulle jag nog rekommendera att göra om till mono, och sen konvertera till en wmv med låg bitrate ifall din spelare klarar av det formatet. Annars är nog 64 kbit eller lägre tillräckligt.
Citera
2008-02-17, 23:26
Medlem
Jüggernauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Eftersom det är en talbok så skulle jag nog rekommendera att göra om till mono, och sen konvertera till en wmv med låg bitrate ifall din spelare klarar av det formatet. Annars är nog 64 kbit eller lägre tillräckligt.

Tack för svaret, men i vilket program klarar jag av att göra detta med flera filer samtidigt?
Citera
2008-02-18, 00:07
Medlem
Jüggernauts avatar
Orginal bitraten är 48 kb/s så jag vill nog ha ner den till åtminstone under detta. Kan ni hjälpa mig?

vad ska jag använda för program?
Citera
2008-02-18, 00:13
Citat:
Orginal bitraten är 48 kb/s så jag vill nog ha ner den till åtminstone under detta. Kan ni hjälpa mig?

vad ska jag använda för program?
Själv använder jag Audacity http://audacity.sourceforge.net/
Citera
2008-02-18, 00:15
Medlem
Kaststjärnans avatar
Citat:
Orginal bitraten är 48 kb/s så jag vill nog ha ner den till åtminstone under detta.

Särskilt mycket lägre än 48kbps bör du inte gå ner till, men 32kbps är väl nån slags lägre gräns för att det överhuvudtaget ska låta som ungefär en radioröst och inte som ett telefonsamtal.

Bitraten kan du ändra i vilket ljudmanipuleringsprogram som helst, exempel: Goldwave eller i synnerhet SoundForge bland lite "tyngre" program. Audacity är ett gratisprogram som du kommer långt med.
Citera
2008-02-18, 01:28
Medlem
Jüggernauts avatar
Tack för hjälpen!
Citera
2008-02-19, 00:26
Medlem
Jüggernauts avatar
Jag tankade hem ett crackat program som heter "Blaze Media Pro" som har massvis med funktioner, fick ner Mein Kamp från 500 mb till 120 på ingenting.

Gick ner på 16kb/s tror jag, rosslar som en gammal radioapparat =)

Jag har köpt ett 4 gb/s SD-minne att trycka in den så jag fortsättningsvis slipper hålla på så här.

Tack för hjälpen hur som helst!
Citera
2008-02-19, 00:33
Medlem
DXM-Redemptions avatar
...eller så laddar du på den 2 gånger?

16 kbps är inte mkt, låter nog jäävligt kasst.
Citera
2008-02-19, 00:34
Medlem
Jüggernauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
...eller så laddar du på den 2 gånger?

16 kbps är inte mkt, låter nog jäävligt kasst.

Nja, för mycket DMX i dig tror jag. Det fanns bara 120 inbyggda mb i radion.
Citera
2008-02-19, 00:52
Citat:

hahah !
Citera
2008-02-19, 00:56
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:

AA, precis.

1. Lär dig stava.

2. Lyssna klart på en del, radera, fyll på igen. Det lärde man sig i grundskolan pajas, helt jävla onödigt att dra ned den till 16 kbps när du kan hålla den på 25-30 eller dylikt, och fylla den 2 gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in