Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-17, 22:01
Bannlyst
Hej, jag håller på med att lära mej nya saker, och jag har precis lärt mej att hur man får reda på ngn annans ip, men vad kan man göra med den? Och hur?
Tacksamm för svar!
Citera
2008-02-17, 22:07
Medlem
micaeles avatar
Du kan skriva den på ett papper, knyckla ihop och använda som tennisboll.
Citera
2008-02-17, 22:10
Bannlyst
Okej, va bra, för jag behöver träna på tennis, men seriöst nu!
Citera
2008-02-17, 22:19
Medlem
jq515fphs42s avatar
har du någons ip (hur gjorde du?) Du är du inte långt ifrån att kunna använda den för att hacka dig in på den personens bankkonto och sno en massa pengar! Finns en massa guider för de här på flashback, sök
Citera
2008-02-17, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gronxan
Hej, jag håller på med att lära mej nya saker, och jag har precis lärt mej att hur man får reda på ngn annans ip, men vad kan man göra med den? Och hur?
Tacksamm för svar!

Du kan pinga och se hur snabbt det går.
Du kan skriva ut nummret på ett papper och hacka det med en kniv.
Du kan skriva ut nummret på en lapp, satsa på lappen lägg det i en plastpåse. Skicka sedan till personen (om du vet hans adress). Det skulle förvåna honom.

Återkom med vad du gjorde.

Mvh
Citera
2008-02-17, 22:34
Medlem
Conclusion; Det är inte svårt att få någons IP. Den är rätt värdelös faktiskt. Lika värdelös som att veta vilket operativsystem användaren kör
Citera
2008-02-17, 22:59
Medlem
Du kan köra traceroute till IP-adressen och se vilka hops som finns mellan.

Du kan söka i siffrorna efter bevis för att din nemisis' IP-adress bevisar att denne verkligen ÄR satan.

Du kan köra en portscan mot IP-adressen och få ditt eget IP bannat av mottagarens brandvägg på mindre än två röda. Har du tur ringer din ISP upp dig också o undrar vilket virus du har laddat ner, eller om du bara är dum i huvudet. Då gäller det att vara kreativ!
Citera
2008-02-17, 23:05
Medlem
R.Rs avatar
Som andra sagt, du har ingen större användning av IP nummer. Portscanna är väl det enda som skulle kunna intressant, men även det är ganska meningslöst.
Citera
2008-02-18, 10:41
Medlem
Moets avatar
Det ä ungefär som att ha någons mobilnummer. Du kan inte göra så mycket med det.
Citera
2008-02-18, 11:22
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moet
Det ä ungefär som att ha någons mobilnummer. Du kan inte göra så mycket med det.
Bra jämförelse! Man kan ringa det och se om någon är hemma. Riktigt festligt.
Citera
2008-02-18, 11:32
Medlem
toffeldjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronxan
Tacksamm för svar!

hehe härligt att du håller på och lära dej nya saker.. Nu har du ju iaf lärt dej att ip-adressen inte är särskillt uphettsande. Men återkom om du hittar ett bankomatkort med tillhörande kod, då ska vi nog kunna klura ut något roligt o lära dej. :P
Citera
2008-02-18, 12:32
Medlem
Spejnars avatar
Kolla ifall han kör en webbserver, kolla igenom google ifall den finns reggad i t.ex. loggar eller gästböcker för att binda honom till ett nick.

Kör en vuln/portscan och hoppas på att han kör något du kan utnyttja, leta sedan efter någon rolig exploit och ta root.

Men eftersom du ställer frågan så lär du inte ens klara punkt 1.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in