Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-17, 20:20
Bannlyst
Ehm vad är de stora skillnaderna mellan Touch Pad och en multi touch som finns på en Air.

Jag menar, på min vanliga PC så kan jag scrolla med touchpaden, klicka, dubbelklicka högerklicka, samt en 3:e som t.ex öppna en länk i en ny tab i firefox (2 fingerclick)

Hatar att använda knapparna på touchpad, vill att allt ska finnas på själva ytan.

Kan man göra så på en Macbook t.ex att öppna en länk i en ny tab i firefox med 2 fingers-tapp?
Citera
2008-02-17, 21:01
Medlem
http://www.apple.com/macbookair/ se Guided tour så visar han vad man kan göra med Multi touchen. Det som man kan göra är att zooma, vända bilder och sånt plus det vanliga.
Citera
2008-02-18, 04:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trygge
http://www.apple.com/macbookair/ se Guided tour så visar han vad man kan göra med Multi touchen. Det som man kan göra är att zooma, vända bilder och sånt plus det vanliga.

Vad kan man göra med vanlig då?
Eller krävs det 3:e parts program?
Citera
2008-02-18, 08:06
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Vad kan man göra med vanlig då?
Eller krävs det 3:e parts program?

MacBook & MacBook Pro kan scrolla i höjd- och sidled, samt högerklicka med touchpaden. Förutom att styra pekaren och vänsterklicka, då.
Citera
2008-02-18, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
MacBook & MacBook Pro kan scrolla i höjd- och sidled, samt högerklicka med touchpaden. Förutom att styra pekaren och vänsterklicka, då.

Sist jag testade gick det inte att vänsterklicka med touchpaden, man var tvungen att använda knappen.
Citera
2008-02-18, 16:26
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Sist jag testade gick det inte att vänsterklicka med touchpaden, man var tvungen att använda knappen.

Då var det nåt fel då. Jag använder i princip aldrig knappen på min MacBook.
Citera
2008-02-18, 16:57
Medlem
Flärps avatar
Citat:

Klart det går att vänsterklicka med touchpaden, något annat vore ju rent förkastligt!
Citera
2008-02-18, 18:24
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Då var väl den inställningen avbockad i inställningarna helt enkelt?
Citera
2008-02-19, 10:19
Medlem
Citat:

Det är lite som högerklick på mighty mouse, folk vet inte om att det finns eller så tycker de bara inte att det är soft att ha det.
Citera
2008-02-19, 10:57
Medlem
Citat:
Ehm vad är de stora skillnaderna mellan Touch Pad och en multi touch som finns på en Air.

Jag menar, på min vanliga PC så kan jag scrolla med touchpaden, klicka, dubbelklicka högerklicka, samt en 3:e som t.ex öppna en länk i en ny tab i firefox (2 fingerclick)

Hatar att använda knapparna på touchpad, vill att allt ska finnas på själva ytan.

Kan man göra så på en Macbook t.ex att öppna en länk i en ny tab i firefox med 2 fingers-tapp?
Du kan zooma bilder osv.. Se guided tour för en översikt.
Citera
2008-02-19, 11:45
Medlem
Citat:

På en macbook och macbook pro kan du bara högerklicka på båda fingrarna eller scrolla med båda fingrarna.

Vill du öppna länkar i en ny tab i safari får du således hålla inne command och klicka.

Macbook Air har en annan med många fler funktioner ja, med samma typ av sensor som den i iPhone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in