2008-02-17, 21:18
Medlem
KoettFaerss avatar
Måste säga att jag inte kan klandra alla tjocka bbqgalna sydstatare, bbqsås med kyckling är bland det godaste som finns. Kavli har ju dessutom gjort en bbqsås med ett energiinnehåll på 75 kcal/ 100 gram. Satsar på att börja deffen lite tidigare, för jag har bulkat lite extrafläsk den här hösten/vintern. Satte igång i början av januari och har gått ned ca 2kg sedan dess. Slow but steady improvements.
Citera
2008-02-17, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Måste säga att jag inte kan klandra alla tjocka bbqgalna sydstatare, bbqsås med kyckling är bland det godaste som finns. Kavli har ju dessutom gjort en bbqsås med ett energiinnehåll på 75 kcal/ 100 gram. Satsar på att börja deffen lite tidigare, för jag har bulkat lite extrafläsk den här hösten/vintern. Satte igång i början av januari och har gått ned ca 2kg sedan dess. Slow but steady improvements.

Ohfan. Vad är det i denna BBQsås? . Låter onekligen gott. Kavli brular göra pra krejjer.
Citera
2008-02-18, 00:29
Medlem
Bänkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Har bytt ut kycklingen mot köttfärs. Är GRYMT trött på kyckling.

är inte köttfärsås en liten kalori bomb ?
Citera
2008-02-18, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bänken

Sen när är köttfärs och nötfärs = köttfärssås :P?
Citera
2008-02-18, 00:34
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bänken

Allt innehållandes köttfärs innebär inte automatiskt köttfärssås!

För att inte gå allt för OT så deffar jag nu med. Det jag äter oftast är grillad kyckling i ugn med någon vitlökssås och sallad. Riktigt gott!

Sedan har jag gått ner runt sex kilo sedan vecka två, så det går framåt ganska stadigt!
Citera
2008-02-18, 08:48
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Ohfan. Vad är det i denna BBQsås? . Låter onekligen gott. Kavli brular göra pra krejjer.

Socker och honung (i sparsamma mängder), salt, peppar, tomatsås, grönsaker, någon typ av chili och rökarom. Riktigt gott! Tydligen så ska Ronnie Colemans primära matintag bestå av good ol'chicken med bbqsås. Det som duger åt the champ duger helt klart för mig!
Citera
2008-02-18, 08:49
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverturk
Allt innehållandes köttfärs innebär inte automatiskt köttfärssås!

För att inte gå allt för OT så deffar jag nu med. Det jag äter oftast är grillad kyckling i ugn med någon vitlökssås och sallad. Riktigt gott!

Sedan har jag gått ner runt sex kilo sedan vecka två, så det går framåt ganska stadigt!

Kör du mycket kondition vid sidan av styrketräningen? I övrigt djävligt bra med 6 kilo på så kort tid!
Citera
2008-02-18, 10:36
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Kör du mycket kondition vid sidan av styrketräningen? I övrigt djävligt bra med 6 kilo på så kort tid!

10 minuter innan, 10 minuter efter. Antingen på löpband eller i dom där "crosstrainer"-maskinerna.

När jag började låg jag på ~90kg morgonvikt. Imorse vägde jag in mig på min lägsta vikt på säkert fyra år, 80.8kg. Dock är ju inte allt detta fett, utan även en hel del vatten och säkert även skit i tarmen. Under bulken sket jag säkert två-tre gånger per dag, nu sket jag senast i lördags.
Citera
2008-02-18, 20:13
Medlem
hm.

1 dl råris + 1 burk tonfisk + gul paprika + purjolök + 1/2 ägg.

Mycket fint!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in