2009-02-04, 00:42
Medlem
suryoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -o-
Jag läste igår första sidan av denna tråden, och beslutade mej för att smacka ihop några sköna ostbollar!
Så jag satte på mej ett par plasthandskar (äckligt att röra vid ost.) och rev en hel stor jävla ost som mamma hade köpt dagen innan, sen hackade jag jalapeno och knådade ihop detta till en skön smet.

Jag satt sedan och rullade dem här till små bite size bollar, detta tog lång tid, då det var mycket ost!

Jag kickade igång den gamla fritösen, och när den var varm så slängde jag i mina små bollar.

efter bara en minut så tänkte jag titta till dem små skönheterna, när jag lyfter upp den lilla korgen så var den tom!

under den hängde det därimot ett 100 tal små osttrådar, och jag insåg genast vilken jävla idiot jag var.

Sen fick jag sitta och rengöra den äckliga fritösen...

Förlåt men <-Suryoyo just nu
Påminner om när min kompis skulle fritera pommes med fritös, han var lite flummig så han satte fritösen på spisplattan och värmde för fullt....
Citera
2009-11-14, 20:38
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suryoyo
Förlåt men <-Suryoyo just nu
Påminner om när min kompis skulle fritera pommes med fritös, han var lite flummig så han satte fritösen på spisplattan och värmde för fullt....
Vad hände?
Citera
2010-09-08, 15:03
Medlem
johnCottons avatar
Det ni skriver om här kommer från den mexikanska maträtten Chile Rellenos.

Googla så hittar ni massor av recept.
Citera
2010-09-08, 15:44
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnCotton
Det ni skriver om här kommer från den mexikanska maträtten Chile Rellenos.

Googla så hittar ni massor av recept.

Nja, pratar vi om chili cheese som t.ex. max och bk har så handlar det om friterade ostbollar med hackad chili i, inte stoppade chili som sedan har friterats..
Citera
2010-09-13, 16:06
Medlem
tryds avatar
Själva dippen med smält ost som max-kedjan har är smält cheddarost som man häller flytandegrädde i eller hur man säger, ovispad har inte testat det själv men låter sannolikt .

Chili chessen ska finnas på martin olsson grossist men då måste man ha företags nummer för att kunna handla hos de
Citera
2010-09-21, 21:22
Medlem
de heter "poppers" och det finns massa recepet om du googlar "poppers recept"
Citera
2010-09-25, 15:59
Medlem
Kan det kanske gå att använda sån "toastost" med cheddarsmak där varje ostskiva är inplastad för sig. Det är ju nån typ av smältost.
Citera
2010-09-25, 16:10
Medlem
tryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carfreak
Kan det kanske gå att använda sån "toastost" med cheddarsmak där varje ostskiva är inplastad för sig. Det är ju nån typ av smältost.

Testa ta några skivor som du smälter och om du har lite matlagningsgrädde blanda det med osten lite då bör du få det som Max säljer som smältost dip ... om du vill lägg i lite hackade jalapenos eller droppa i lite stark sås eller tabascoo och sen fritera det på något sett så får du chilli cheese mums

Testar du det så återkom gärna med resultat
Citera
2010-09-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryd
Testa ta några skivor som du smälter och om du har lite matlagningsgrädde blanda det med osten lite då bör du få det som Max säljer som smältost dip ... om du vill lägg i lite hackade jalapenos eller droppa i lite stark sås eller tabascoo och sen fritera det på något sett så får du chilli cheese mums

Testar du det så återkom gärna med resultat

Jag har tyvärr ingen fritös än men har beställt en så ska testas snarast möjligt =D
Citera
2010-09-25, 16:44
Medlem
raantanens avatar
Ursäkta men...
Poängen med fritös till hemmabruk = ?
Går hur bra som helst med en kastrull /gryta
Citera
2010-09-25, 16:58
Medlem
dronezones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raantanen
Ursäkta men...
Poängen med fritös till hemmabruk = ?
Går hur bra som helst med en kastrull /gryta
En fritlös har termostat och är mycket lättare att använda.
Du behöver ej kolla temperaturen på oljan stup i kvarten!
Citera
2010-09-26, 11:16
Medlem
Gjorde ett försök att göra chili cheese igår. Blev lyckat.

Hyvlade och hackade ost (har iget rivjärn). Använde boxholms borgmästarost.
Blandade osten med nångra skedar mjöl, tomatpuré, paprikapulver, finhackad chili samt salt. Blandade detta tills man hade en fin deg. Konsistensen påminner lite om pajdeg.

Rullade små fina bollar och panerade dessa två gånger i ägg och ströbröd.

Sedan vare bara å fritera.

Dem blev riktigt fina. Dock bör man absolut använda en mer smakrik ost. Fundear även på att pröva en skvättgrädde i och kanske lite mindre mjöl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in