2008-02-17, 16:27
Medlem
Jag vill att när jag trycker på mina bilder i start menyn så ska jag komma till C:/bild . jag har varit inne i regedit och kolla men inte hittat något...
Citera
2008-02-17, 16:33
Medlem
BobVlaesks avatar
Det är bara en länk till mappen "mina bilder".
Lägg in en länk till C:\Bild i startmenyn istället så är det löst.
Citera
2008-02-17, 16:39
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag har för mig att TweakUI låter dig ändra alla sökvägarna för standardkatalogerna. Jag flyttade själv C:\Program\ till D:\ fast just Outlook Express funkade aldrig som det skulle med det.
Citera
2008-02-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobVlaesk
Det är bara en länk till mappen "mina bilder".
Lägg in en länk till C:\Bild i startmenyn istället så är det löst.
Jag har gjort det men vill ha den under den här datorn fast man kan inte få alt...
Citera
2008-02-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jag har för mig att TweakUI låter dig ändra alla sökvägarna för standardkatalogerna. Jag flyttade själv C:\Program\ till D:\ fast just Outlook Express funkade aldrig som det skulle med det.
Kollade i TweakUI fast hitta inget...
Citera
2008-02-17, 17:52
Medlem
Devil_Ds avatar
Har du XP eller VISTA så är det hur enkelt som helst. Högerklicka -> egenskaper -> plats. Välj den mapp du vill ha. Men gör inte misstaget att lägga den i roten (C:/ eller D:/) för då får du ett helvete att ändra tillbaks.
Citera
2008-02-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZebraFFS
Kollade i TweakUI fast hitta inget...
Om du går in på Tweak UI -> My Computer -> Special Folders så kan du välja My Pictures i drop down listen där, sen change location.
Citera
2008-03-01, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jammedtoe
Om du går in på Tweak UI -> My Computer -> Special Folders så kan du välja My Pictures i drop down listen där, sen change location.

ahaaa det såg jag inte tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in