2008-03-08, 17:29
Medlem
Sufferstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sartre

Men seriöst, Vill du inte bo med "blattarna" finns det alltid bostadsområden där det bara finns vita svin, men, de begår brott också. Det handlar inte om färgen på huden min gode spann vatten, det handlar om vilken ekonomisk situation förövare och offer är i.

Jo det handlar om färgen på huden. Du vet mycket väl att invandrare är mycket mycket mer benägna att begå brott, speciellt våldsbrott. Pengar förändrar inte muhammeds åsikt om att alla svennar ska ha spö.
Citera
2008-03-08, 17:46
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohypnolic
Har nån utav er ens varit i tex Hammarkullen? Det är STOOOR skillnad på verklighet och amerikanska filmer. INGEN kommer att vilja skada dig ifall du inte har förtjänat det. Vill du bli skjuten så blås albanerna när du ska köpa knark av dom. Sköter du ditt så kommer inte en käft att bry sig. Världen kretsar trots allt inte runt dig. Sen ska det tilläggas att folket som bor där har sina egna liv att ta hand om, vem fan bryr sig om en bonne som har valt att bosätta sig i kullen? Det är bara bra om ni loggar ut från FB då & då så ni slipper sitta hemma och vara livrädda för dom där hemska kulturberikarna som kommer att köra kuken i halsen på er och därefter förpesta era blonda mammor.

Rent skitsnack. Jag bor i en relativt kulturberikad del på Hisingen. Jag ser ut som en helt vanlig ickesubkulturell svensk och har helt oprovocerat blivit utsatt för följande saker de senaste 1,5 åren jag bott här.
+Glåpord,kommentarer och rena provokationer pga av min svenska etnicitet
+rånförsök
+fått raketer, glödlampor och smällare kastade efter mig.

Till TS Mölndal är annars ett bra alternativ till Göteborg då det ligger extremt nära och har bra kommunikationer till stan. Områdena guldheden, johanneberg och krokslätt i riktning mot/i Mölndal är annars också riktigt nice.

Det är väldigt svårt att få lägenhet i GBG om man inte har kontakter eller kan pynta upp för en bostadsrätt. Det är lättast att hitta nåt så här på vårkanten -början på sommaren.
Senast redigerad av savoxovas 2008-03-08 kl. 17:53.
Citera
2008-03-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Rent skitsnack. Jag bor i en relativt kulturberikad del på Hisingen. Jag ser ut som en helt vanlig ickesubkulturell svensk och har helt oprovocerat blivit utsatt för följande saker de senaste 1,5 åren jag bott här.
+rånförsök

Till TS Mölndal är annars ett bra alternativ till Göteborg då det ligger extremt nära och har bra kommunikationer till stan. Områdena guldheden, johanneberg och krokslätt i riktning mot/i Mölndal är annars också riktigt nice.

Det är väldigt svårt att få lägenhet i GBG om man inte har kontakter eller kan pynta upp för en bostadsrätt. Det är lättast att hitta nåt så här på vårkanten -början på sommaren.

har kollat lite på andrahands men det är typ bara några veckor under sommaren eller bara ett rum men är man kille är det inte så lätt då alla vill ha fina små skötsamma flickor haha, hoppas fan jag får utlandstjänsten efter lumpen så ska jag dra några vändor sen har man råd med någon bostadsrätt utan att behöva ta lån då jag helst undviker sånt hehe
Citera
2008-03-09, 12:23
Medlem
Rohypnolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
+rånförsök

Hisingen är laglöst, devils island. Tar inget ansvar för vad som händer där. Haha, fick en garvis när jag läste att de kastar glödlampor & raketer efter dig Pariah!
Citera
2008-03-09, 18:23
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohypnolic
Hisingen är laglöst, devils island. Tar inget ansvar för vad som händer där. Haha, fick en garvis när jag läste att de kastar glödlampor & raketer efter dig Pariah!

Man får fan ducka och ha ögon i nacken när man korsar Selma Lagerlöfs torg. De bajsbruna ungjävlarna som ska vara sveriges framtid har tamefan ingen respekt. Jag tycker synd om alla pensionärer som bor i området och inte vågar gå ut annat än på dagtid.
Citera
2008-03-10, 17:31
Medlem
davinho414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Jadu, jag förutsätter att du är ute efter lägenhet och inte villa?

Centrum.
*Allt.

Östra Göteborg:
*Redbergsplatsen.
*Bagaregårde.
*Kålltorp.
*Torp.
*Björkekärr. (Ganska långt från stan, dock lugnt och schysst natur.)
*Lunden.
*Örgryte.
*Olskroken är väl okej, ganska mycket alkisar dock.
*Kallebäck, helt okej. Lite långt bort dock.

Västra Göteborg.
*Sandarna.
*Kungsladugård.
*Vissa delar av majorna som är mer mot sandarna. (Massa pundare i de delarna av majorna som ligger nära stigbergstorget och bland höghusen.)
*Masthugget.

Undvik, Hisingen (Hela.), Norra Göteborg (Angered.) Nordöstra Göteborg.(Bergsjön, Kviberg, Bellevue, Gamlestaden.) Tynnered, Frölunda, Högsbo.

(Detta är mina egna åsikter. Om du gillar Tattare, white trash, multikultisörja. Så fine, bosätt dig på hisingen eller norra- och nordöstra göteborg.)

Menar du Högsbo (Markland och upp mot Axel) så vet jag inte vad du har för argument, du har aldrig heller varit här. Menar du Högsbohöjd kan jag köpa det men Högsbohöjd är Högsbohöjd och Högsbo är Högsbo. Herregud, Högsbo är hur piano som helst, bor själv på Marklandsgatan och ser bara pensionärer och allt är hur lungt som helst, du hittar inga bättre kommunikationer i någon statsdel än vid Marklandgatan och eftersom du rekommenderar skitstället björkekärr (ja, bott på smörslottsgatan) p g a grönområden så ligger ju den lilla skogsdungen Slottskogen i princip brevid Högsbo.

Jaja, om man uppenbarligen aldrig varit i en stadsdel, då gör man bäst i att undvika att nämna den! Finns mycket som talar för att du inte ens bor i Göteborg, speciellt när du då rekommenderar björkekärr och i princip kallar Olskroken alkistillhåll och sist men inte minst (men absolut roligast) "Massa pundare i de delarna av majorna som ligger nära stigbergstorget och bland höghusen", alright? Detta baserar du på? Ligger Kållered centralt och är Mölndal vackert också?

Detta är mina egna åsikter.
Citera
2008-03-10, 18:05
Medlem
Kid Currys avatar
Menar du, davinho414, att Olskroken inte skulle vara ett tillhåll för massor av alkoholister och att det inte skulle röra sig pundare i Majorna? Menar du också att Björkekärr inte skulle vara ett område att rekommendera?

Håller däremot med om att Högsbo inte alls är farligt och det finns många beboeliga områden på ex. Hisingen.
Citera
2008-03-10, 18:42
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davinho414
Menar du Högsbo (Markland och upp mot Axel) så vet jag inte vad du har för argument, du har aldrig heller varit här. Menar du Högsbohöjd kan jag köpa det men Högsbohöjd är Högsbohöjd och Högsbo är Högsbo. Herregud, Högsbo är hur piano som helst, bor själv på Marklandsgatan och ser bara pensionärer och allt är hur lungt som helst, du hittar inga bättre kommunikationer i någon statsdel än vid Marklandgatan och eftersom du rekommenderar skitstället björkekärr (ja, bott på smörslottsgatan) p g a grönområden så ligger ju den lilla skogsdungen Slottskogen i princip brevid Högsbo.

Jaja, om man uppenbarligen aldrig varit i en stadsdel, då gör man bäst i att undvika att nämna den! Finns mycket som talar för att du inte ens bor i Göteborg, speciellt när du då rekommenderar björkekärr och i princip kallar Olskroken alkistillhåll och sist men inte minst (men absolut roligast) "Massa pundare i de delarna av majorna som ligger nära stigbergstorget och bland höghusen", alright? Detta baserar du på? Ligger Kållered centralt och är Mölndal vackert också?

Detta är mina egna åsikter.

Erm. För det första. Jag bor i Lunden. Dvs nära olskroken, jag åker språvagn dagligen förbi olskrokstorget och jag vet hur jävla mycket alkisar som hänger där. Och som hänger vid St Pauli kyrka.

För det andra så har jag bott vid Nymilsgatan i ett halvår. Vet hur jävla mycket drägg det är som åker 1,7 och 8ans spårvagn längst den linjen. Spårvagnen blev utsatt för stenkastar attacker ett flertal gånger när jag åkte.

För det tredje så har även jag bott på smörslottsgatan precis vid spåntorget. Där är det piano som helst. Enda dåliga är kommunikationerna, dock kan man ju traska ner till Östra sjukhuset och ta 1ans spårvagn.

För det fjärde så har jag även bott i majorna. På bangatan vid höghusen precis vid macken.
Har du öht varit omkring där?

Och nej, Kållered är inte central och ja möndal har sina vackra sidor. Speciellt omkring krokslätt vid landshövdningshusen.
Senast redigerad av Blaha2k2 2008-03-10 kl. 18:44.
Citera
2008-03-10, 18:54
Medlem
davinho414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid Curry
Menar du, davinho414, att Olskroken inte skulle vara ett tillhåll för massor av alkoholister och att det inte skulle röra sig pundare i Majorna? Menar du också att Björkekärr inte skulle vara ett område att rekommendera?

Håller däremot med om att Högsbo inte alls är farligt och det finns många beboeliga områden på ex. Hisingen.

Kan erkänna att jag var en smula luddig angående Olskroken, jag fick iallafall uppfattningen om att han menade på att alkisar skulle vara överrepresenterade bland invånare i Olskroken, vilket jag inte köper för fem öre. Sen att de hänger där är en annan femma (Hej Halta Lotta osv), det var iallafall så jag menade.

Rekommenderar man Björkekärr kan man rekommendera väldigt många fler ställen än vad han tog upp. Jag har bott i alla delar av Göteborg och björkekärr var det absolut sämsta stället av de så ja, det är precis vad jag menar, hade inte rekommenderat någon att bo där. Sen klart att björkekärr är bättre än angered men det är ju inte det det handlar om.

Och JA, det är klart som fan att det rör sig pundare i Majorna men tills han kan visa några som helst belägg för det påståendet så är det ju fullständigt idiotiskt att ens ta upp det. För i den stora hemska verkligheten rör det sig nämligen pundare i ALLA stadsdelar så om han nämner det på det sättet så måste han mena att de skulle vara överrepresenterade och "ett problem". Annars kan jag ju svartmåla vilken stadsdel som helst med den inställningen.
Citera
2008-03-10, 19:01
Medlem
davinho414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Erm. För det första. Jag bor i Lunden. Dvs nära olskroken, jag åker språvagn dagligen förbi olskrokstorget och jag vet hur jävla mycket alkisar som hänger där. Och som hänger vid St Pauli kyrka.

För det andra så har jag bott vid Nymilsgatan i ett halvår. Vet hur jävla mycket drägg det är som åker 1,7 och 8ans spårvagn längst den linjen. Spårvagnen blev utsatt för stenkastar attacker ett flertal gånger när jag åkte.

För det tredje så har även jag bott på smörslottsgatan precis vid spåntorget. Där är det piano som helst. Enda dåliga är kommunikationerna, dock kan man ju traska ner till Östra sjukhuset och ta 1ans spårvagn.

För det fjärde så har jag även bott i majorna. På bangatan vid höghusen precis vid macken.
Har du öht varit omkring där?

Och nej, Kållered är inte central och ja möndal har sina vackra sidor. Speciellt omkring krokslätt vid landshövdningshusen.

Hann posta mitt andra inlägg innan jag såg ditt så läs det angående olskroken

För det andra, kära vän, bara för att den LINJEN är trafikerad av folk som skall vidare till frölunda/tynnered, det gör väl för fasen ändå inte HÖGSBO till ett dåligt område?!

Angående dina andra poänger så orkar jag inte upprepa mig så hänvisar till föregående inlägg igen. Puss
Citera
2008-03-11, 12:42
Medlem
Hur är det kring wieselgrensplatsen då? Har kikat på lite lägenheter (bostadsrätter) och det skulle passa min ekonomi bra. Hur är toleredsgatan? Har även kollat på lite landshövdingehus i gamlestan och diverse lägenheter längs midvintergatorna i Kortedala. Några synpunkter?
Citera
2008-03-11, 13:10
Bannlyst
Kollade hyresrätter i vår sökmotor, fanns inte så mycket i göteborg. rätt dyrt där ser jag, från 6000 för en 2,a och uppåt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in