Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Jadu, jag förutsätter att du är ute efter lägenhet och inte villa?
Centrum.
*Allt.
Östra Göteborg:
*Redbergsplatsen.
*Bagaregårde.
*Kålltorp.
*Torp.
*Björkekärr. (Ganska långt från stan, dock lugnt och schysst natur.)
*Lunden.
*Örgryte.
*Olskroken är väl okej, ganska mycket alkisar dock.
*Kallebäck, helt okej. Lite långt bort dock.
Västra Göteborg.
*Sandarna.
*Kungsladugård.
*Vissa delar av majorna som är mer mot sandarna. (Massa pundare i de delarna av majorna som ligger nära stigbergstorget och bland höghusen.)
*Masthugget.
Undvik, Hisingen (Hela.), Norra Göteborg (Angered.) Nordöstra Göteborg.(Bergsjön, Kviberg, Bellevue, Gamlestaden.) Tynnered, Frölunda, Högsbo.
(Detta är mina egna åsikter. Om du gillar Tattare, white trash, multikultisörja. Så fine, bosätt dig på hisingen eller norra- och nordöstra göteborg.)
Menar du Högsbo (Markland och upp mot Axel) så vet jag inte vad du har för argument, du har aldrig heller varit här. Menar du Högsbohöjd kan jag köpa det men Högsbohöjd är Högsbohöjd och Högsbo är Högsbo. Herregud, Högsbo är hur piano som helst, bor själv på Marklandsgatan och ser bara pensionärer och allt är hur lungt som helst, du hittar inga bättre kommunikationer i någon statsdel än vid Marklandgatan och eftersom du rekommenderar skitstället björkekärr (ja, bott på smörslottsgatan) p g a grönområden så ligger ju den lilla skogsdungen Slottskogen i princip brevid Högsbo.
Jaja, om man uppenbarligen aldrig varit i en stadsdel, då gör man bäst i att undvika att nämna den! Finns mycket som talar för att du inte ens bor i Göteborg, speciellt när du då rekommenderar björkekärr och
i princip kallar Olskroken alkistillhåll och sist men inte minst (men absolut roligast) "Massa pundare i de delarna av majorna som ligger nära stigbergstorget och bland höghusen", alright? Detta baserar du på?

Ligger Kållered centralt och är Mölndal vackert också?
Detta är mina egna åsikter.