Citat:
Ursprungligen postat av Jehova.SS
Hela hisingen är inte bara skräp, området runt lundby nya kyrka, sannegården, lindholmen är generellt lugnt. Man kan se lite underliga personer ibland, men man får ha sina saker i fred. Och hyrorna är på en lagom nivå. Gratis parkering nästan över allt. Mycket studenter. Om du känner för att lägga lite mer på boendet så byggs det nytt efter älvstranden.
Helt sant, det är mycket på gång vad gäller framtidsplaner och visioner i den del av Hisingen som ligger närmast centrum. Tror att man inom c:a 10 år kommer betrakta vissa delar av Hisingen som rent attraktiva ur bostadssynpunkt.
Redan idag är dock Hisingen ett helt okej alternativ om man hittar boende i Lundby eller de andra områden Jehova.SS nämner. Det finns ganska mycket studenter (=unga grannar), och jag har aldrig så mycket som fått en sned blick av NÅGON under mina totalt 1½ år här (jag är ofta ute sent, efter att ha varit på krogen, vilket borde vara den "värsta" tiden, men icke). Upplevde Majorna som ganska mycket stökigare under min tid där, även om det har sin charm också, i form av mer levande pub- och affärsliv. Vidare är det inte fy skam att kunna ta sig till centrum på mindre än 10 minuter.
Dock får man inte vara rädd för gamla alkisar, då de lär hänga kvar här ett antal år till, tills priserna trissas upp och de tvingas ut mot Biskopsgården.
Men självklart, hittar du boende i Vasa, Haga, Linné, Guldheden, Johanneberg eller motsvarande är ju det att föredra. Lär bli svårt dock