2008-02-07, 13:46
Medlem
Drapåtrissors avatar
Ja vilka filmer eller serier ger dessa osunda vibbar? Vad tycker t.ex normala män om drängen Alfred i Emil som hellre badar naken med en nioåring än sätter på sexbomben Lina? Att Emil ofta förtroligt säger "du och jag Alfred" ger också konstiga signaler. Sedan anser jag att "Leon" är lite pedofilpropaganda genom att försköna relationen mellan ett barn och en vuxen. Vilka mer filmer/serier har gett en fadd känsla av att något kändes fel efteråt?
Citera
2008-02-07, 14:28
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Ja vilka filmer eller serier ger dessa osunda vibbar? Vad tycker t.ex normala män om drängen Alfred i Emil som hellre badar naken med en nioåring än sätter på sexbomben Lina? Att Emil ofta förtroligt säger "du och jag Alfred" ger också konstiga signaler. Sedan anser jag att "Leon" är lite pedofilpropaganda genom att försköna relationen mellan ett barn och en vuxen. Vilka mer filmer/serier har gett en fadd känsla av att något kändes fel efteråt?

Ja, allt är verkligen vad man gör det till.
Emil i Lönneberga har jag aldrig fått några konstiga tankar över.
Och sexbomben Lina? Nja, jag vet inte det jag.
Leon är en helt annan historia som balanserar en vänskap hårfint utan att tippa över.
Då hade den filmen (en av mina största favoriter) varit totalsabbad.
Jag kan tipsa dig om Hard Candy, en psykologisk thriller om en ung tjej som stämmer träff med en pedofil via internet för att hämnas.
Citera
2008-02-07, 14:39
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor

Ramus på luffen. Ramus söker en fadersgestalt som han hittar i den gravt alkoliserade luffaren Oskar. Sover i övergivna lador, långt ifrån hjälp.
Citera
2008-02-07, 15:40
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Ramus på luffen. Ramus söker en fadersgestalt som han hittar i den gravt alkoliserade luffaren Oskar. Sover i övergivna lador, långt ifrån hjälp.

Alla sagor av Astrid anspelar på pedofili.
Annars så ska jag ha hört att den senaste Narnia-filmen väckte sådana tankar hos många.
Citera
2008-02-07, 17:38
Medlem
roccs avatar
Ja undertoner och undertoner men The Woodsman handlar ju
om en pedofil som just blivit släppt ur finkan.

Sen har jag för mig att the Icestorm söker sig in lite på det ämnet också.
Citera
2008-02-07, 19:10
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
hard candy
Citera
2008-02-07, 19:21
Medlem
sommarlovs avatar
Bamse.

Kan inte läsa en tidning eller se en film utan att undra vad de gör när rullgardinen dras för!
Citera
2008-02-07, 19:34
Medlem
Darwins avatar
Man badade naken i det fattiga småland ano 1850; dels eftersom det inte fanns några badbyxor, och dels eftersom fattiga drängar inte hade råd med några även om de fanns.

Då tycker jag att Pippi har mer pedofila undertoner, och Bröderna Lejonhjärta har onekligen en hel del incestuösa undertoner mellan Skorpan och Johnatan.
Citera
2008-02-07, 20:14
Medlem
Rakiis avatar
Allt hebefilen Larry Clarke regisserat och Juno borde väl platsa in med ungdomsgraviditeter och Junos relation till adoptivfadern.
Citera
2008-02-08, 01:33
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Man badade naken i det fattiga småland ano 1850; dels eftersom det inte fanns några badbyxor, och dels eftersom fattiga drängar inte hade råd med några även om de fanns.

Då tycker jag att Pippi har mer pedofila undertoner, och Bröderna Lejonhjärta har onekligen en hel del incestuösa undertoner mellan Skorpan och Johnatan.
Vad har Bröderna Lejonhjärta med incest att göra? Snacka om att läsa in saker som inte finns i filmen/boken. Jag ser då inget sexuellt dem emellan. Man behöver inte vara kåt på sin bror för att man älskar honom. Man brukar ju säga "jag älskar dig som en bror/syster" och det ligger knappast något sexuellt i det såvida den som inte säger det är rubbad...
Citera
2008-02-08, 01:35
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Allt hebefilen Larry Clarke regisserat och Juno borde väl platsa in med ungdomsgraviditeter och Junos relation till adoptivfadern.
Där är jag böjd att hålla med. Clarke låter ofta kameran fokusera på unga skådisars kön eller rumpor och hans filmer är ofta sexuellt utmanande så det är inte konstigt att folk får peddovibbar av hans filmer.
Citera
2008-02-08, 02:08
Medlem
Spoonfeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Ja, allt är verkligen vad man gör det till.
Emil i Lönneberga har jag aldrig fått några konstiga tankar över.
Och sexbomben Lina? Nja, jag vet inte det jag.
Leon är en helt annan historia som balanserar en vänskap hårfint utan att tippa över.
Då hade den filmen (en av mina största favoriter) varit totalsabbad.
Jag kan tipsa dig om Hard Candy, en psykologisk thriller om en ung tjej som stämmer träff med en pedofil via internet för att hämnas.

Har du sett den utökade versionen av Leon? (säger inte emot dig bara vill klargöra)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in