2008-02-16, 22:00
Medlem
granbakens avatar
Hej. Det är så att nu för någon dag sedan så när jag skulle börja att kolla på en film på min dator så kommer det bara ljud från filmen och det kommer ingen bild. Har testat med VLC, WMP och MPC och tankat K-lite codecpack 375 men det funkar ändå inte :S Vad ska jag göra det är ganska irriterande att det inte funkar.
Citera
2008-02-17, 00:07
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granbaken
Hej. Det är så att nu för någon dag sedan så när jag skulle börja att kolla på en film på min dator så kommer det bara ljud från filmen och det kommer ingen bild. Har testat med VLC, WMP och MPC och tankat K-lite codecpack 375 men det funkar ändå inte :S Vad ska jag göra det är ganska irriterande att det inte funkar.

Har du kollat så att du har alla drivrutiner installerade? Borde vara grafikkortet men jag vet inte. Kolla i enhetshanteraren!
Citera
2008-02-17, 00:25
Bannlyst
Prova det här programmet: http://download.divxmovies.com/GSpot270a.zip , kanske det kan säga vad som är fel.
Citera
2008-02-17, 11:26
Medlem
granbakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge N. Prajd
Prova det här programmet: http://download.divxmovies.com/GSpot270a.zip , kanske det kan säga vad som är fel.

Hur ska man göra med det programmet och hur var ser man vad som är fel isåfall? :P
Citera
2008-02-17, 11:43
Medlem
granbakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jEffe
Har du kollat så att du har alla drivrutiner installerade? Borde vara grafikkortet men jag vet inte. Kolla i enhetshanteraren!

Jag har installerat de nyaste drivrutinerna till grafikkortet med det funkar ändå inte.
Citera
2008-02-17, 11:47
Medlem
askers avatar
Öppna "Preferences" i VLC och gå in på Video -> Output Modules. Klicka i rutan "Advanced Options" och testa några olika output modules här, kanske främst DirectX video, DirectX 3D video och OpenGL video. Se om någon fungerar bättre.
Citera
2008-02-17, 12:16
Medlem
granbakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Öppna "Preferences" i VLC och gå in på Video -> Output Modules. Klicka i rutan "Advanced Options" och testa några olika output modules här, kanske främst DirectX video, DirectX 3D video och OpenGL video. Se om någon fungerar bättre.

Tack så hemskt mycket nu funkar det iallafall i VLC tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in