2008-02-16, 16:59
Medlem
mankish01s avatar
Hej! Jag vänder mig direkt till er kunniga grabbar på forumet.. min flickvän fick sin efterlängtade laptop igår med vista.. jag använder själv xp så jag är helt oduglig när det kommer till vista!
Hur som helst.. ljudet o allt fungerade bra tills idag när jag dum som jag är gick in på windows update och installerade några updates som var optional..
Internet kopplades ner och när jag startade om datorn så var ljudet borta.. datorn hittar inget ljudkort typ.. internet fick jag tillbaka men ljudet är fortfarande borta!

Jag skulle uppskatta som fan om någon ville hjälpa mig för min tjej kommer bli riktigt lack på mig annars!

Datorn är en: HP Pavilion dv6000
Om man går in på enhetshanteraren, sen sound står det: Conexant High Definition Audio

Asså winupdate gjorde nån jävla install som fuckade allting.. datorn ska egentligen ha Sound Blaster Pro så jag förstår ingenting!

Tacksam för hjälp!
Citera
2008-02-16, 17:24
Medlem
Son of Foxs avatar
Samma sak hände mig. Löste det genom att i Enhetshanteraren avinstallera drivrutinerna för ljud och sedan starta om datorn. Har för mig att en ny windows update hjälpte till efter det också...

/Son of Fox
Citera
2008-02-16, 17:26
Medlem
mankish01s avatar
OK. Ingen var sugen på att hjälpa mig.. hehe tur för mig att jag löste det själv då!
Om någon skulle råka ut för samma problem med likadan dator någon gång så berättar jag hur jag gjorde:

Gå in på: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...842155&os=2093

Ladda ner drivrutinen och installera!
Citera
2008-02-16, 17:27
Medlem
mankish01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Son of Fox
Samma sak hände mig. Löste det genom att i Enhetshanteraren avinstallera drivrutinerna för ljud och sedan starta om datorn. Har för mig att en ny windows update hjälpte till efter det också...

/Son of Fox

Ja ok så det var också ett sätt.. schysst att det löste sig för oss båda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in