2008-02-16, 16:39
Medlem
090192s avatar
Hej,

Jag behöver lite hjälp med vad jag tycker är avancerat inom filmredigering. De kunskaper jag söker nu vill jag använda i framtida fragfilmer av diverse spel osv samt en film jag gör i skolan nu.

Program: Sony Vegas 8.0 (Engelska!!)

Jag vill helt enkelt veta hur man gör lite snygga grejer i programmet Sony Vegas som jag sett i olika filmer redigerade med Sony Vegas.

1) Hur gör man så att det kommer upp en liten ruta i ett hörn (eller var man vill i bilden) som visar ett annat film klipp än det som visas i huvudbilden?

2) Hur gör man så att bilden zoomas in på en viss del av bilden så länge man vill, och sedan zommas ut?

Tack på förhand!
Citera
2008-02-16, 17:35
Medlem
Dockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 090192
Hej,

Jag behöver lite hjälp med vad jag tycker är avancerat inom filmredigering. De kunskaper jag söker nu vill jag använda i framtida fragfilmer av diverse spel osv samt en film jag gör i skolan nu.

Program: Sony Vegas 8.0 (Engelska!!)

Jag vill helt enkelt veta hur man gör lite snygga grejer i programmet Sony Vegas som jag sett i olika filmer redigerade med Sony Vegas.

1) Hur gör man så att det kommer upp en liten ruta i ett hörn (eller var man vill i bilden) som visar ett annat film klipp än det som visas i huvudbilden?

2) Hur gör man så att bilden zoomas in på en viss del av bilden så länge man vill, och sedan zommas ut?

Tack på förhand!

YouTube is Your friend
Citera
2008-02-16, 18:01
Medlem
zappy2s avatar
Detta är inget avancerat och ganska lätt att göra. Kan tyvärr inte säga på rak arm hur och var du klickar men detta hör till de mest basickunskaperna. Läs igenom manualen så hittar du ditt svar.
Citera
2008-02-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockey
YouTube is Your friend

Japp finns en hel del bra guider där, annars finns google
Citera
2008-02-16, 19:35
Medlem
090192s avatar
Jag googlar Sony Vegas men får bara fram sony's egna sidor och andra sidor där de beskriver ändringarna i den nya versionen av vegas.

och jag har inte köpt programmet, så därför ingen manual.

Tack för tipset om Youtube, jag glömmer ju jämt att allt finns där!
Citera
2008-02-16, 19:41
Medlem
Kaststjärnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 090192
jag har inte köpt programmet, så därför ingen manual.

Varför laddar du inte ner den, då?

http://www.sonycreativesoftware.com/...ls/moviestudio eller http://www.sonycreativesoftware.com/...nuals/vegaspro, beroende på vilken version du egentligen avser.
Citera
2008-02-17, 10:37
Medlem
090192s avatar
aha, tack för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in