2008-02-16, 13:32
Medlem
elviseros avatar
Ber om ursäkt om den här teknikfrågan hamnat i fel forumsdel, men kände att det kanske var störst chans att få svar här, lite småbråttom.

Jag har försökt se ppv via webbtv på canal+ sida länge, men jag har aldrig fått igång det. När man kommer in på webbtv-sidan (http://webtv.canalplus.se/) kan man trycka testa din dator. Jag får allt grönt, men sedan går ändå inte matcherna igång, jag kan inte ens kolla på trailers. Idag klockan tre är en ruskigt viktig match för allas våra hjältar skellefteå aik, och jag skulle väldigt gärna vilja se den. Någon som har något tips på vad jag ska göra? Sitter bakom en router, men jag vet inte om jag ska öppna några portar och isåfall vilka, canal+ sida ger inte så mkt info... tack på förhand!
Citera
2008-02-16, 14:37
Medlem
mazzys avatar
Nja jag tror inte det beror på routern. Har du testat att ta hem senaste windows media player? Du måste använda internet explorer också.
Citera
2008-02-16, 17:53
Medlem
PurrePs avatar
Det funkar ofta inte om du kör trådlöst, ingen aning om varför. Har snackat med supporten och de vet inte heller varför det krånglar...
Citera
2008-02-16, 19:17
Medlem
SweTechs avatar
Det hela är mycket enkelt..

Koppla bort din router och testa ifall det funkar. Om det fungerar då beror problemen på att du har konfat din router felaktigt.

Om inte så kan du ringa upp Canal Plus och fråga vad du kan göra och dom kan inte skylla på din routers inställningar.
Citera
2009-02-17, 21:32
Medlem
ppv med Viasat

Jag har en relaterad fråga som jag tänkte ställa i samma tråd nu när jag såg den. Hoppas att det är okej.

Nästa vecka ska jag och några kompisar åka upp till släktens stuga i Jämtland. Där finns det parabol med Viasat-box och abonnemang. Jag har försökt kolla runt på deras hemsida om det går att beställa enskilda Elitseriematcher från dem, men kan inte hitta något. Är det bara Canaldigital som har det?
Citera
2009-02-17, 21:34
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottemark
Jag har en relaterad fråga som jag tänkte ställa i samma tråd nu när jag såg den. Hoppas att det är okej.

Nästa vecka ska jag och några kompisar åka upp till släktens stuga i Jämtland. Där finns det parabol med Viasat-box och abonnemang. Jag har försökt kolla runt på deras hemsida om det går att beställa enskilda Elitseriematcher från dem, men kan inte hitta något. Är det bara Canaldigital som har det?

Canal Digital sänder ES, inte Viasat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in