2008-02-16, 11:44
Medlem
c^2s avatar
Hur gör jag för att få det fungera? Fick Whitecube nyligen och massa andra problem. Vissa guider verkar vilja att man ska ta bort dirvrutinen som finns i ubuntu för ati? Med resultat att allting hackar och dålig upplösning osv. finns massor av olika guider men hittar ingen som fungera fullt än. fick igång det för länge sen men minns inte vilken guide jag använde. jag har en amdproccessor ifall det spelar någon roll
Citera
2008-02-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Hur gör jag för att få det fungera? Fick Whitecube nyligen och massa andra problem. Vissa guider verkar vilja att man ska ta bort dirvrutinen som finns i ubuntu för ati? Med resultat att allting hackar och dålig upplösning osv. finns massor av olika guider men hittar ingen som fungera fullt än. fick igång det för länge sen men minns inte vilken guide jag använde. jag har en amdproccessor ifall det spelar någon roll

Ingen aning, men varför Beryl? Är ju nerlagt sen över ett halvår tillbaka...
Citera
2008-02-17, 00:50
Medlem
c^2s avatar
Gillar kuben. Eller har du kanske något annat snyggt du kan rekommendera är jag öppen för förslag. får inte igång beryl :S
Citera
2008-02-17, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Gillar kuben. Eller har du kanske något annat snyggt du kan rekommendera är jag öppen för förslag. får inte igång beryl :S

beryl är ett projekt som inte supportas längre, compiz fusion heter det nya projektet som består av beryl kuben och lite andra effekter. om du kör ubuntu 7.10 så är allt installerat out of the box. om du inte får igång något 3d skrivbord så beror det troligtvis på drivrutinerna, jag rekommenderar starkt envy som installerar de senaste drivrutinerna till ditt grafikkort, jag har själv ett ati och får igång kuben på nollltid med envy.

http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html
Citera
2008-03-06, 06:19
Medlem
Behöver också hjälp sitter dock på ett x800 PRO kort, men antar att det är detsamma..
Citera
2008-03-06, 08:51
Medlem
Har ett x800 jag, fungerar från start, se bara till att inte uppdatera dina ATI drivisar. I 7.10, bara installera apt-get compizsetting-manager eller nåt sånt så borde det funka. Men som vanligt är ju alla PCer unika när det kommer till Ubuntu känns det som, oavsett man har exakt samma hårdvara
Citera
2008-03-06, 16:34
Medlem
Spelen fick löjligt dåligt fps så satte i mitt gamla Nvidia Geforce FX 5200 128mb funkar bättre än mitt x800pro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in